جهان اسلام

واکنش شیعه رایتس واچ به لغو مجوز انجمن خیریه الثقلین در کویت

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای لغو مجوز انجمن خیریه «الثقلین» از سوی مقامات کویتی را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای لغو مجوز انجمن خیریه «الثقلین» از سوی مقامات کویتی را محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده :

مایه تاسف است که در کشوری مانند کویت که حاکم آن نمادی برای میانه روی است، مجوز انجمن خیریه «الثقلین» از سوی وزارت کار و امور اجتماعی لغو شده و وسایل واموال آن مصادره گشته است.

این سازمان در بیانیه خود افزود: اقدام مقامات کویتی در تعطیلی انجمن خیریه الثقلین باعث می شود تا تعداد زیادی از خانواده های فقیر و بی بضاعت از کمک های مالی و معنوی این انجمن محروم شده و قشر ایتام نیز از این بابت صدمه ببینند.

شیعه رایتس واچ ادامه داد: این تصمیم اشتباه از سوی مقامات کویتی، مخالفت با حقوق بشر و حقوق شهروندی در این کشور بوده و باعث می شود تا دیگر برخی از شیعیان فقیر کشور کویت نتوانند از کمک های این مجموعه بهره مند شود و این در حالی است که این موسسه به فعالیت های فرهنگی مانند تاسیس مراکز دینی از جمله حسینیه ها و مساجد اهتمام داشته است. 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، در ادامه از مقامات کویتی خواست تا در این باره تجدید نظر نمایند، زیرا صدمات جبران ناپذیری به قشر فقیر جامعه کویت وارد خواهد آورد.

شیعه رایتس واچ در پایان بیانیه خود، فضای کشور کویت را یکی از نمادهای آزادی دانسته و از لغو مجوز موسسه خیریه ثقلین در این کشور اظهار تعجب نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا