جهان اسلام

21 شهید و زخمی در حمله داعش در طوزخورماتو

در حمله سنی های تندرو در نزديکی منطقه طوزخورماتو در شمال عراق، 21 تن به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

 

در حمله سنی های تندرو در نزديکی منطقه طوزخورماتو در شمال عراق، 21 تن به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

به گزارش منابع عراقی، تعدادی از تروریست ها در( نیمه شب گذشته) پس از مسدود کردن مسير يک اتوبوس در منطقه طوز خورماتو، به سمت آن تيراندازي کرده اند که در این اقدام وحشیانه دستکم 6 غیر نظامی به شهادت رسیده و 15 تن مجروح شدند.

افراسیاو کامل، مسئول مطبوعاتی اداره پلیس کرکوک، ضمن تایید این خبر افزود: سنی های تندروی داعش با پوشیدن یونیفورم پلیس و ایجاد ایست بازرسی ساختگی در جاده داقوق ـ طوزخورماتو این جنایت را انجام داده اند.

وی ادامه داد: عناصر داعش ابتدا خودروها را متوقف کرده و سپس اقدام به شلیک بی هدف به سمت سرنشینان آن کرده اند که علاوه بر شهادت 6 تن از غیر نظامیان، حال 3 تن از 15 مجروح این حادثه تروریستی وخیم است. 

به گفته وی بلافاصله پس از این حمله تروریستی، عملیات گسترده ای در جاده داقوق ـ طوزخورماتو آغاز شده است.

از سویی دیگر، «حمد نامس الجبوري» فرمانده پليس نينوا گفت: در پي یک عمليات امنيتي پيش گيرانه پليس نينوا در کرانه غربي موصل 20 نفر از عناصر داعش در منطقه سوق المعاش را بازداشت کرد.

سازمان مبارزه با تروريسم عراق هم طي عملياتي درعمق صحراي الانبار (غرب عراق) شماري از سنی های تندروی وابسته به گروه تروريستی داعش را بازداشت نموده است.

دولت عراق 21 دسامبر 2017 از پايان حضور نظامي گروه تروريستي داعش خبر داد، اما بقاياي اين گروه به صورت پراکنده در مناطق بیابانی این کشور حضور داشته و هر از چندگاهي حملاتي را به برخي از مناطق انجام مي دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا