جهان اسلام

رئیس سازمان تقریب مذاهب اسلامی ایران هیئات و مواکب قمه زنی عراقی مزدور عربستان و انگلیس هستند

بانیان مجالس قمه زنی، سفارت های عربستان و انگلیس هستند.

 

بانیان مجالس قمه زنی، سفارت های عربستان و انگلیس هستند.

محسن اراکی، رئیس سازمان تقریب مذاهب اسلامی ایران در برنامه‌ای تلویزیونی تایید کرد که خبر دارد که افرادی به عنوان تاجر به سفارات‌های عربستان سعودی و انگلیس رفته و با گرفتن کمک‌های مالی مجالس قمه زنی راه می‌اندازند.

وی مدعی شد از آنچه می‌گوید، یقین دارد اما سندی ارائه نکرد.

اراکی در ادامه ادعا کرد: این اتفاق خصوصا در عراق رواج دارد که به گفته او پول های گرفته شده از سفارت عربستان و انگلیس در اختیار هیئت ها و موکب هایی قرار می گیرد که قمه زنی راه بی اندازند.

رئیس سازمان حکومتی تقریب مذاهب ایران، ادامه داد: در ایران هم به برخی از هیئات از این پول ها داده می شود تا به تدریج در آن‌ها نفوذ کنند.

سخنان این عضو سابق مجلس خبرگان ایران در حالی است که هیچ مدرکی دال بر ادعای خود در این برنامه تلویزیونی پخش شده از صدا و سیمای ایران ارائه ننموده است.

همه ساله شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در روز عاشورا به انواع عزاداری از جمله قمه زنی می پردازند و بر تعداد آن‌ها خصوصا در شهر مقدس کربلا، روز به روز افزوده می‌شود.

شایان ذکر است، سخنان محسن اراکی که به زبان عربی نیز ترجمه شده است، خشم هیئات و مواکب حسینی در کشور عراق، خصوصا هیئت‌های کربلایی را بر انگیخته است.

 تعدادی از این هیئت‌ها نیز، در صدد هستند تا با تنظیم نمودن دادخواستی از وی به خاطر تهمت‌هایی که به خدمتگزاران دستگاه سید الشهدا علیه السلام وارد نموده، شکایت کرده و وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا