جهان اسلام

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۷ سال جنگ بیش از ۳۵۰ هزار کشته بر جای گذاشت

مدیر نهادی موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جریان درگیری هفت ساله در این کشور خبر داد.

 

مدیر نهادی موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جریان درگیری هفت ساله در این کشور خبر داد.

«رامی عبدالرحمن»، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که درگیری در این کشور از آغاز آن در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز که تنها سه روز به پایان هفتمین سال آن باقی مانده، کشته شدن بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جمله بیش از ۱۰۰ هزار غیر نظامی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، مدیر این نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه، ضمن اعلام این که در مجموع دست کم ۳۵۳ هزار و ۹۳۵ نفر در نتیجه هفت سال جنگ در این کشور کشته شدند، تاکید کرد که دست کم ۱۰۶ هزار و ۳۹۰ تن از قربانیان جنگ غیر نظامی بودند که ۱۹ هزار و ۸۱۱ تن کودک و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ زن نیز در میان آنها به چشم می خورند.

به گفته عبدالرحمن، نزدیک به ۱۲۲ هزار نیروی سوری جان ود را در این درگیری ها از دست داده اند. 

وی همچنین لگبا اشاره به سنی های تندرو و گروه هایی که این سازمان و حامیان آنها این گروه ها را تروریستی نمی دانند، افزود که 125 هزار و 360 تن از این گروه ها نیز به هلاکت رسیده اند. 

از جمله این گروه ها می توان به جبهة النصرة، نيروهای ارتش آزاد، داعش و دیگر گروه ها اشاره کرد. 

این در حالی است که آخرین آمار دیده بان حقوق بشر سوریه در اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی از کشته شدن بیش از ۳۴۰ هزار نفر در جریان جنگ داخلی این کشور حکایت داشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا