جهان اسلام

تلاش داعش برای راه اندازی شبکه‌های قدرتمند اجتماعی در پاکستان

یکی از سنی های تندروی دستگیر شده توسط نیروهای ارتش پاکستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در پی راه اندازی شبکه‌های قدرتمند اجتماعی در پاکستان است.

 

یکی از سنی های تندروی دستگیر شده توسط نیروهای ارتش پاکستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در پی راه اندازی شبکه‌های قدرتمند اجتماعی در پاکستان است.

این سنی تندرو که خود را «سیف الاسلام خلافتی» معرفی کرده، اعتراف نموده که داعش در پی راه اندازی شبکه‌های قدرتمند اجتماعی در پاکستان است.

این عنصر تروریستی که در جریان عملیات‌های ارتش پاکستان دستگیر شده، افزود: تیم مدیریت این شبکه‌ها در یک مکان نامعلوم در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان مستقر شده‌ است. 

وی اعتراف کرد فردی به نام «بابا جانی» مدیر توسعه شبکه‌های اجتماعی سنی های تندروی داعش در پاکستان است تا از این طریق برای این گروه تروریستی عضوگیری کند.

به گفته ارتش پاکستان،  این عنصر تروریستی برای مخفی ماندن هویتش از یک نرم افزار مخصوص استفاده می‌کرده، ولی در پایان شناسایی و دستگیر شده است. 

به گزارش ارتش پاکستان، از موبایل این سنی تندرو تصاویر و فیلم‌های مربوط به قتل افراد مختلف به دست آمده است که قرار بود از طریق همدستان وی منتشر شود.

این تروریست اهل ایالت بلوچستان پاکستان است، و دستگیری وی باعث شده تا نیروهای امنیتی در دو ایالت بلوچستان و خیبرپختونخوا به حالت آماده باش در آیند.

برخی کارشناسان بر این باورند که پس از شکست سنی های تندروی داعش در عراق و سوریه، کشورهای حامی این گروه تروریستی تلاش می‌کند تا باقیمانده نیروهای این گروه را به افغانستان منتقل کرده و مناطقی از این کشور را نا‌امن کنند. 

پیش از این نیز یکبار، پرچم داعش در اسلام آباد پایتخت پاکستان توسط فردی نامعلوم در یک مکان عمومی نصب شده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا