جهان اسلام

فوت اسلام پژوه فرانسوی و دفن وی در مسیر زائران اربعین حسینی

یک اسلام شناس شیعه فرانسوی در مسیر نجف-کربلا دفن شد. 

 

یک اسلام شناس شیعه فرانسوی در مسیر نجف-کربلا دفن شد. 

شیعه پژوه فرانسوی خانم ماری پیر والکمن معروف به مریم ابو الذهب، پس از آن که دار فانی را وداع گفته؛ بنا بر وصیتنامه اش در آستان مقدس علوی تشییع گشته و در مسیر زائران اربعین حسینی به خاک سپرده شد. 

 مریم ابوالذهب در سال (1952م) در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد و در سن 18 سالگی به دین مبین اسلام گرویده ومذهب حقه شیعه را برای خویش برگزید.

وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس بود و سالها در موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس (INALCO) بعنوان استاد و پژوهشگر فعال بود و در زمینه روابط اجتماعی شیعیان و سنی های پاکستان و افغانستان مطالعات زیادی را ارائه کرد.

این استاد و پژوهشگر فرانسوی نقش فعالی در منعکس کردن وضعیت فاجعه آمیز و مظلومانه شیعیان پاکستان و افغانستان ایفا کرد و همواره در فضای آکادمیک و تبلیغاتی غرب مظلومیت شیعیان پاکستان و افغانستان را مطرح نمود. 

این پژوشگر شیعه فرانسوی طی سفرهای متعددی با مراجع تقلید در شهر مقدس نجف دیدار کرده و بارها به زیارت مراقد مقدس کشور عراق رفته بود. 

وی وصیت نموده بود که پس از مرگش در مسیر زائران اربعین حسینی دفن شود و پیکرش هم اکنون در حسینیه ای در مسیر نجف-کربلا در نزدیکی عمود 172 آرام گرفته است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا