جهان اسلام

در پی بروز وبای جدید رخ داد؛ درگذشت 16 تن و وضع خطرناک 100 شهروند در یمن

مردم یمن که به دلیل جنگ و محاصره ائتلاف سعودی در وضع بسیار نامطلوبی بسر می برند، با بیماری وبای جدیدی مواجه شده اند که ابعاد آن تاکنون مشخص نشده است.

 

مردم یمن که به دلیل جنگ و محاصره ائتلاف سعودی در وضع بسیار نامطلوبی بسر می برند، با بیماری وبای جدیدی مواجه شده اند که ابعاد آن تاکنون مشخص نشده است.

به گفته منابع یمنی، این وبا به شدت به آنفولانزای پرندگان مشابهت دارد و تاکنون 16 تن از شهروندان این کشور را به کام مرگ فرستاده و بیش از 100 نفر را مبتلا نموده که در وضع وخیمی به سر می برند.

علی المحاقری مشاور وزیر بهداشت یمن، ضمن تایید این خبر، به نشانه های این بیماری اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم در زمینه وبای جدید تحقیق کنیم، زیرا از سال 2017 تاکنون آزمایشگاه های ما از کار افتاده اند.

پیش از این وبا، نیز وبای کولیرا در یمن شایع شده و صدها هزار تن از مردم این کشور به آن دچار شده اند. 

دکتر عبدالوهاب الکحلانی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن، مهرماه امسال، آخرین آمار بیماران مبتلا به بیماری وبا را در این کشور اعلام کرد و اظهار داشت که تاکنون در این کشور بیش از 800 هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده و بیش از 2هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در طول سال های اخیر به دلیل محاصره یمن توسط نیروهای عربستان سعودی، شاهد درگذشت 14 هزار بیمار در یمن بودیم و اکنون 95 هزار بیمار در کشور، نیاز دارند که برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در خصوص خسارت بخش درمان این کشور در طول جنگ گفت: 55 درصد بیمارستان ها و مراکز بهداشتی یمن به دلیل بمباران های ائتلاف عربستان سعودی از چرخه درمان خارج شده اند و خسارت های بخش درمان یمن به 8میلیارد دلار می رسد.

یمن به دلایل متعدد شاهد گسترش وبای کولیرا است، از جمله این دلایل کمبود آب آشامیدنی برای حدود 3 میلیون نفر است که به سبب درگیری های مستمر در این کشور از حدود 3 سال پیش تاکنون وادار به ترک منازل خود شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا