جهان اسلام

هر ساعت ۵۰ نفر در افغانستان به آوارگان داخلی اضافه می‌شود

بر اثر جنگ و اقدامات تروریستی سنی های تندرو در هر ساعت 50 نفر در افغانستان آواره می‌شوند.

 

بر اثر جنگ و اقدامات تروریستی سنی های تندرو در هر ساعت 50 نفر در افغانستان آواره می‌شوند.

براساس گزارش «شورای پناهجویان در نروژ» جنگ و تروریسم، باعث افزایش جمعیت میلیونی آوارگان داخلی افغانستان می‌شود و در سال گذشته میلادی هر روز به طور متوسط 1200 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در نتیجه ناامنی و تروریسم شدند.

بر این اساس شمار افزایش آمار آوارگان داخلی افغانستان در هر ساعت 50 نفر است، در حالی که در دو سال گذشته نیز یک میلیون افغان مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

«جین اگلند» دبیرکل این شورا نیز با تاکید درباره افزایش ناامنی‌ها در افغانستان، از کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه افغانستان خواست تا از اخراج و بازگرداندن پناهجویان افغان به این کشور خودداری کنند.

در گزارش شورای پناهجویان نروژ آمده است که اکنون افغانستان یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای غیرنظامیان و امدادگران است و هر روز 10 غیرنظامی در این کشور کشته می‌شوند.

سال گذشته نیز بر اثر حملات خشونت‌آمیز در افغانستان 17 امدادگر خارجی در این کشور کشته و 34 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

چنین حملاتی به نیروهای امدادگر نیز کار سازمان‌های حقوق بشری و حمایتی را مختل کرده و افراد کمتری به کمک‌ها دسترسی خواهند یافت.

شورای پناهجویان در نروژ پیش از این نیز در گزارشی اعلام کرده بود که بیش از 70 درصد از پناهجویان افغان که از کشورهای اروپایی اخراج شدند به دلیل وضعیت وخیم امنیتی در افغانستان آواره هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا