جهان اسلام

العبادی: نیروهای بیگانه به تدریج از عراق خارج می‌شوند/ همچنان خطر واقعی وجود داعش در سوریه وجود دارد

نخست وزیر عراق گفت: نیروهای خارجی حاضر در عراق، به صورت تدریجی این کشور را ترک خواهند کرد.

 

نخست وزیر عراق گفت: نیروهای خارجی حاضر در عراق، به صورت تدریجی این کشور را ترک خواهند کرد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: طرحی برای کاهش تعداد نیروهای بیگانه در عراق به صورت تدریجی وجود دارد زیرا ما نمی خواهیم که با خروج یکباره نیروهای بیگانه خلائی ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنان خطر واقعی وجود داعش در سوریه وجود داشته و عناصر داعش در آنجا مستقر هستند. 

به گفته العبادی، سنی های تندروی حاضر در سوریه هم اکنون افراد انتحاری را آموزش می‌دهند تا در عراق و منطقه دست به عملیات انتحاری بزنند. 

وی ادامه داد: به هر حال ما بر مرزهای‌مان با سوریه مسلط هستیم اما ممکن است که این تروریست‌ها از برخی منفذهای مرزی وارد خاک عراق شوند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: این یک خطر حقیقی است که مقابله با آن نیازمند پوشش هوایی قوی و گسترده است و باید مناطق مختلف عراق همچون صحرای الانبار، منطقه الجزیره، مرزهای عراق و سوریه تحت نظارت باشند.

وی همچنین با اشاره به برخی خبرها گفت: هیچگونه فشاری بر آوارگان برای بازگشت اجباری به شهر و خانه شان وجود ندارد. البته ممکن است برخی اقدام های فردی از سوی برخی افراد یا برخی استاندارها صورت گیرد اما این اقدام، یک شیوه و راهکار دولتی محسوب نمی شود.

وی افزود: ما با هرگونه فشار بر آوارگان مخالف هستیم و چنین اقدامی را روا نمی دانیم؛ البته ما آوارگان را به بازگشت به خانه های شان تشویق کنیم، تا اینکه تغییری در ترکیب جمعیتی این مناطق پیش نیاید،ولی اجباری در کار نیست.

نخست وزیر عراق در پایان گفت: دولت عراق خود را ملتزم کرده است برای انجام انتخاباتی موفق به بازگشت آوارگان به شهرهای شان متعهد باشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا