جهان اسلام

استناد اسقف مسیحی به قرآن برای دعوت به همزیستی

فائق ارمیا، اسقف مسیحی مصر در نشستی، برای تبیین دعوت اسلام به همزیستی مسالمت‌آمیز به آیاتی از قرآن کریم استناد کرد.

 

فائق ارمیا، اسقف مسیحی مصر در نشستی، برای تبیین دعوت اسلام به همزیستی مسالمت‌آمیز به آیاتی از قرآن کریم استناد کرد.

 پاپ ارمیا، اسقف مسیحی و معاون دبیرکل مؤسسه ای موسوم به «بیت العائله»(مرکز همکاری و حل مشکلات مسیحیان و مسلمانان مصری) ضمن سخنانی در سمینار این مؤسسه در حاشیه چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره گفت: در سایه تلاش‌های متعصبانه در شرق و غرب، وظیفه ما این است که راهی برای مقابله با اشکال مختلف تعصب نابجا پیدا کنیم، زیرا تعصب سبب ایجاد فتنه‌، جنگ، کشتار، تخریب و نابودی می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مبانی و اصول تعددگرایی، پذیرش اصل احترام به دیگران و ویژگی‌های منحصر به فرد هر دین و همچنین، پذیرش اختلاف‌های موجود است و لازم است که همه انسان ها برای پذیرش تعدد ادیان، مهم‌ترین مفاهیم انسانی که حامل دوستی و محبت هستند را بیاموزند. 

این اسقف مسیحی افزود: دشمنی و نفرت از عدم شناخت دیگران سرچشمه می‌گیرد و با وجود  معیارهای مشترک میان ادیان، امکان نزدیک‌تر شدن روابط وجود دارد.

پاپ ارمیا در پایان گفت: اسلام بر روابط مسالمت‌آمیز با سایر ادیان صحه گذاشته و برای مثال در قرآن کریم در سوره هود آیه 11 و در سوره یونس آیه 99 بر آن تأکید کرده است.

گفتنی است، چهل‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز شنبه هفته گذشته ۷ بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۱ بهمن‌ماه ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا