جهان اسلام

انتشار پرونده شکنجه نوجوان بحرینی توسط سازمان آمریکایی

سازمان «آمریکایی‎ها برای دمکراسی و حقوق بشر»، پرونده بازداشت و شکنجه سید هادی احمد، نوجوان پانزده ساله بحرینی را طی گزارشی منتشر کرد.

 

سازمان «آمریکایی‎ها برای دمکراسی و حقوق بشر»، پرونده بازداشت و شکنجه سید هادی احمد، نوجوان پانزده ساله بحرینی را طی گزارشی منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: سید هادی احمد نوجوان بحرینی در نیمه شب ۱۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ در منزل پدربزرگش در شهرک «بنی جمره» بازداشت شد. نیروهای امنیتی بحرین به زور وارد خانه شده و او را از خواب بیدار و بازداشت کردند.

تا سه روز هیچ کس از سرنوشت سید هادی خبری نداشت و تا روز ۹ ژانویه سال ۲۰۱۷ همچنان اجازه ملاقات با خانواده به وی داده نمی‌شد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین در این مدت وی را از مشورت‌های حقوقی، ملاقات و هرگونه ارتباط با خارج از زندان محروم کردند و نشانه‌های شکنجه بر روی صورت و بدن او نمایان بوده است. 

در نیمه دسامبر سال ۲۰۱۷  و پیش از آغاز دور دوم شکنجه‌ها، نیروهای امنیتی بحرین وی را به مدت دو روز به زندان انفرادی «حوض جاف» منتقل کرده و پس از آن وی را به بخشی از زندان که ویژه متهمان بزرگ سال است، بردند.

از ۲۱ ژانویه ۲۰۱۸ سید هادی بار دیگر از نگاه‌ها دور شده به گونه‎ای که دستان او بسته و از هوای آزاد محروم بوده است. 

این نوجوان بحرینی به دلیل شکنجه‌های مختلف دچار ضعف بینایی گشته و نیازمند عینک طبی است و علی‌رغم شکایت‌های مختلف هیچ اقدامی در این زمینه از سوی مسئولان زندان جوف صورت نگرفته است.

وی به اتهام واهی منفجر ساختن مخزن گاز به سه سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دوسال زندان کاهش یافت.

اتهام‌های دیگری مانند تشکیل گروهی به منظور تأمین مالی و کار گذاشتن مواد منفجره متوجه این نوجوان ۱۵ ساله است که همچنان در انتظار محاکمه به سر می‌برد.

سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در پایان گزارش خود، خواستار لغو حکم بازداشت سید هادی و محاکمه عادلانه و منصفانه او شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا