جهان اسلام

حبس روحانی شیعه بحرینی به اتهام لعن یزید

دادگاهی در بحرین یکی از روحانیون شیعه این کشور را به اتهام لعن یزید بن معاویه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم کرد.

 

دادگاهی در بحرین یکی از روحانیون شیعه این کشور را به اتهام لعن یزید بن معاویه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم کرد.

فعالان بحرینی، به نام این روحانی شیعه اشاره ای نکرده اند ولی گفته اند که دادگاه بحرینی این روحانی شیعه را به اتهام آنچه اهانت به نماد و شخصیت مورد احترام  یک ملت خوانده، مجرم شناخته و آورده است که وی با عبارت هایی نامناسبت به یزید بن معاویه اهانت کرده است.

در جریان رسیدگی دادگاه به پرونده، وکیل متهم خواستار انتفای اتهام نسبت داده شده به موکل خود شد و اظهار داشت که در این پرونده هیچ جرمی رخ نداده چرا که اهل سنت در ملعون بودن یا نبودن یزید با هم اختلاف نظر دارند. 

دادگاه بحرینی در پاسخ به اظهارات وکیل متهم درخصوص اختلاف نظر اهل سنت درباره شخصیت یزید بن معاویه مدعی شد که این موضوع مردود است و رای صحیح فقهای اهل سنت درباره یزید، عدم جواز لعن وی و غیرمسلمانان است.

دادگاه مذکور در ادامه توجیهات خود با استناد به قول حرمت مسلمان بزرگتر از حرمت کعبه می باشد، ادعا کرده است: اگر لعن چهارپایان حرام است پس لعن یک مسلمان چگونه است؟

شایان ذکر است، شیعیان بحرین همه ساله به مناسبت سالگرد شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام، مراسم عاشورایی را در این کشور برگزار نموده و به عزاداری می پردازند. 

به گفته فعالان حقوق بشری این حکم، اولین حکم در نوع خود در بحرین محسوب می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا