جهان اسلام

طی روزهای اخیر در استان «الانبار»، تدابیر امنیتی شدیدی برقرار شده است

منابع آگاه از تشدید تدابیر امنیتی در غرب عراق و به طور مشخص در استان الانبار در پی حملات پراکنده اخیر سنی ‌های تندروی داعش در این استان، خبر دادند. 

 

منابع آگاه از تشدید تدابیر امنیتی در غرب عراق و به طور مشخص در استان الانبار در پی حملات پراکنده اخیر سنی ‌های تندروی داعش در این استان، خبر دادند. 

یک منبع آگاه در پلیس الانبار، اعلام کرد که در پی حملات پراکنده عناصر داعش در غرب الانبار، نیروهای عراقی شامل پلیس و ارتش، در برخی از مناطق «راوة» و «عانة» مستقر شده‌اند به ویژه گزارش‌هایی به دست آمده است که بیانگر قصد تروریست‌های داعش در حمله به مناطقی که از نظر امنیتی قابل رخنه هستند، به دست آمده است.

وی در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت: یگان های پلیس و ارتش عراق با کمک نیروهایی از عشائر، در برخی از مناطق مذکور، مستقرند و برخی منازل مسکونی را با هدف یافتن بقایای تروریست‌ها یا افراد مشکوک به همکاری با داعش، جستجو می‌کنند.

فرماندار راوة در غرب الانبار، گفت که اخیرا در انفجار یک منزل مسکونی در این منطقه، 3 نفر مجروح شدند و هشدار داد که باید تدابیر امنیتی لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتخاذ شود.

«محمود الروضان» از رهبران قبیله‌ای در این منطقه گفت که شکاف امنیتی ایجاد شده حاصل کار فرماندهانی است که به آزادسازی کامل اراضی کشور از دست سنی های تندرو فکر کردند، اما درباره طرف مسئول حفظ این اراضی پس از آزادسازی فکری نکردند.

وی در ادامه افزود:صحرای الغربیه که عراق و اردن را به هم متصل می‌کند، هنوز مخفی‌گاه شمار زیادی از داعشی‌های فراری است.

روضان افزود: عدم پاکسازی کامل این صحرا به معنای آن است که شهرهای آزادشده همچنان هدف حملات تروریستی در هر زمانی هستند. همان‌طور که طی چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم. لذا باید عملیات ویژه‌ای برای پاکسازی کامل این صحرا صورت گیرد.

استان الانبار، طی روزهای اخیر شاهد حملات پراکنده داعش بوده که تاکنون جان ده ها تن را گرفته و یا مجروح ساخته است. 

دولت عراق سال پیش آزادسازی استان الانبار را که سه سال در اشغال تکفیری‌های داعش بود و شهرهای استراتژیکی مثل فلوجه، هیت و الرمادی را در دست داشتند، اعلام و در عین حال بر ادامه عملیات‌ها برای پاکسازی کامل مناطق صحرایی این استان از بقایای سنی های تندرو و مخفی‌گاه‌های آنها تاکید کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا