جهان اسلام

حضور وزیر کار و امور اجتماعی عراق در همایش ماهانه موسسه النبا

همایشی تحت عنوان تامین اجتماعی در عراق، در موسسه فرهنگی-رسانه ای النبا از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

همایشی تحت عنوان تامین اجتماعی در عراق، در موسسه فرهنگی-رسانه ای النبا از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، مهندس محمد شیاع السودانی وزیر کار و امور اجتماعی عراق، چندین نماینده پارلمانی، اعضای استانداری کربلای معلی، مدیران ادارات حکومتی، نمایندگان سازمان های مدنی، اساتید دانشگاه و تعدادی از اصحاب رسانه و روزنامه در این همایش حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، وزیر کار و امور اجتماعی عراق در این همایش در ابتدای سخنان خود  شرح مختصری درباره تاریخچه و تاسیس وزارت کار و امور اجتماعی و مشکلات و بحران های این وزارتخانه در مرور سالهای گذشته را به حضار تقدیم کرد.

وی افزود: بعد از سال 2003 میلادی، کشور عراق گامی بلند در راستای کمک و یاری قشر فقیر و مستضعف جامعه برداشت و با وجود مشکلات و بحران های سیاسی کشور و اخیرا جنگ با گروه تروریستی داعش و در پی آن کمبود بودجه، وزارت کار و امور اجتماعی عراق، این قشر از جامعه را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داد و نیازهای آنها را برطرف کرد.

مهندس شیاع، در ادامه سخنان خود به چالش حمایت های اجتماعی و اصلاحات آن و سپس مرحله بعد از اصلاحات و برنامه توسعه از سال 2015 تا 2019 و امور مربوط به ارتقای سطع رفاه جامعه پرداخت.

همچنی در حاشیه این همایش، جاسم الفتلاوی معاونت استانداری کربلای معلی در گفتگو با خبرگزاری ها تصریح کرد که وزارت کار و امور اجتماعی، یکی از نزدیک ترین وزارتخانه ها به مردم و قشر مستضعف جامعه عراق بوده و هست.

وی افزود: این همایش باعث شد اطلاعات و آمار مربوط به تامین اجتماعی شفاف سازی شده و در جریان مشکلات و سختی هایی که این وزارتخانه در ارائه خدمات مختلف به شهروندان با آن روبرو می شود، قرار بگیریم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا