جهان اسلام

افزایش گرایش جوانان کشمیر به گروه های تروریستی در سال 2017

تعداد جوانان کشمیری که در سال 2017 به سنی های تندرو پیوسته اند در مقایسه با سال گذشته آن بسیار افزایش یافته است.

 

تعداد جوانان کشمیری که در سال 2017 به سنی های تندرو پیوسته اند در مقایسه با سال گذشته آن بسیار افزایش یافته است.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی دولت جامو و کشمیر، تا ماه نوامبر سال جاری 117 جوان کشمیری به گروه های مختلف تروریستی متشکل از سنی های تندرو پیوسته اند که این تعداد در سال گذشته 88 نفر بوده است.

این درحالی است که منطقه جنوب کشمیر دارای بیشترین آمار پیوستن جوانان به گروه های شبه نظامی مانند لشکر طیبه و حزب المجاهدین بوده است.

به گفته دولت جامو و کشمیر، داده های منتشر شده بر اساس گزارش های سازمان های اطلاعاتی و همچنین بازجویی از متهمان بازداشت شده در عملیات های مختلف پلیس به دست آمده است.

یک مقام پلیس جامو و کشمیر در اینباره گفته که تعداد واقعی افرادی که به گروه های تروریستی پیوسته اند بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است، زیرا بسیاری از خانواده ها به دلیل ترس از سازمان های امنیتی هند، پیوستن فرزندان خود را به این گروه ها، گزارش نمی دهند.

بر اساس داده های دولتی که در ماه مارس سال جاری به پارلمان هند ارائه شد، از سال 2014 تاکنون آمار پیوستن جوانان کشمیری به گروه های تروریستی افزایش یافته است.

در سال 2010، 2011،2012 و 2013 به ترتیب 54، 23، 21 و 16 نفر از جوانان کشمیری به گروه های تروریستی پیوسته اند.

این درحالی است که در سال 2014 تعداد 53 نفر، در سال 2015 تعداد 66 نفر و در سال گذشته 88 نفر در کشمیر به گروه های تروریستی و شبه نظامی پیوسته اند.

به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر، از ماه جولای سال گذشته و پس از آغاز ناآرامی های کشمیر بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه معترضان کشمیری تشکیل شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا