جهان اسلام

جمع آوری نمادهای ضد عاشورایی یک مرکز وهابی، در کویت

نمادهای ضد شیعی یک مرکز وهابی در کویت جمع آوری شد.

 

نمادهای ضد شیعی یک مرکز وهابی در کویت جمع آوری شد.

مقامات دولت کویت، پلاکاردها و نمادهای ضد عاشورایی یک مرکز وابسته به وهابی‌ها موسوم به (وذکر) را، که در مقابل یک محله شیعه نشین تاسیس شده، جمع آوری کردند.

در  پلاکاردها و پوسترهای این مرکز تفرقه افکن، به اهل بیت علیهم السلام و شعائر عاشورایی بی احترامی شده بود.

جملاتی مانند: «عاشورا روز شادی و سرور است، نه روز حزن واندوه»،  و «الله اکبر، معاویه امیر المؤمنين است»؛ در این پلاکاردها و پوسترها قید شده بود،  که توسط شهرداری کویت جمع آوری شدند.

«کریم محروس» نویسنده و پژوهش گر بحرینی، در حساب کاربری خود در توییتر، درباره این اتفاق نوشت: بالاخره مقامات کویتی، نمادهای فتنه گران ناصبی را  پایین کشیدند، ولی به رغم اعتراض چند نماینده پارلمان، این اقدام بسیار با تاخیر انجام شد.

«علی العلی» وکیل دادگستری کویت نیز در توییتی نوشت: به همه برادران و هم وطنان خود اعلام می‌کنیم که با وجود جمع آوری نمادهای مرکز فتنه ساز (وذکر) وابسته به وهابیان، از سوی ماموران حکومتی، ما با در نظر گرفتن حقوق شهروندی، همچنان آماده دریافت شکایات و هرنوع ابلاغ حقوقی و کیفری علیه این مرکز، و دادرسی به همه موارد هستیم، تا شاید این مرکز فتنه به کلی تعطیل شود.

وی همچنین از شهرداری پایتخت کویت خواست تا کلیه نمادها، پوسترها و پلاکاردهای حاوی چنین مطالبی را، در هر جا، جمع آوری کند.

این وکیل شیعه کویتی افزود: ما اعلام می کنیم که ملت کویت به خائنان و گماشتگان خارجی اجازه نمی‌دهد تا آرامش این کشور را به هم زنند و آن را با اقداماتی از این دست، به آشوب بکشند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا