جهان اسلام

گزارش مرکز حقوق بشر بحرین از وضعیت زندانیان

مسئولان بحرینی نسبت به وضعیت درمانی و سلامت زندانیان بی تفاوت هستند.

 

مسئولان بحرینی نسبت به وضعیت درمانی و سلامت زندانیان بی تفاوت هستند.

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به شکایت‎های پی‌درپی خانواده‌های زندانیان در ارتباط با وضعیت سلامت و درمان فرزندان خود و عدم وجود امکانات پزشکی در زندان‌ها، از نگرانی شدید خود در این رابطه خبرداد.

این مرکز با اشاره به وجود اسنادی در ارتباط با وضعیت سلامت زندانیانی که از عدم توجه مسئولان زندان به بیماری‌های خود شکایت داشتند، تاکید کرد: این نوع برخورد نقض قوانین و پیمان نامه‌های بین‌المللی در این رابطه به شمار می‌رود.

در این بیانیه همچنین به مشکل یکی از زندانیان بحرینی با نام «إلیاس فیصل الملا» که از بیماری سرطان رنج می‌برد، اشاره شده و آمده است: علی‌رغم این که مسئله بیماری وی توسط سازمان‌های حقوقی و مطبوعات بین‌المللی مطرح شده، حکومت در درمان وی اهمال می‌کند.

مرکز حقوق بشر بحرین افزود: این مرکز دست‌کم ۱۰۰ شکایت از سوی زندانیان نسبت به وضعیت خدمات پزشکی در زندان‌ها در دست دارد که برخی از این زندانیان از بیماری‌های مزمن رنج می‎برند.

در ادامه این بیانیه آمده؛ وضعیت موجود، زندانیان را وادار می‎کند برای مجبور ساختن مسئولین زندان‎ها به انتقال آنها به بیمارستان و دریافت خدمات پزشکی، اعتصاب غذا کنند.

از دیگر مواردی که در این بیانیه به آن اشاره شده، وضعیت یکی از زندانیان به نام «أحمد میرزا» است که از بیماری دیابت رنج می‌برد و خانواده وی اعلام کرده‌اند که مسئولین زندان داروهای مورد نیاز او را در اختیارش قرار نمی‎دهند و علی‌رغم شکایت‌های بسیار از دردهای شدید جسمی و درخواست‌های مکرر برای انتقال به بیمارستان، مسئولان زندان نسبت به این مسئله بی‌توجهند.

شایان ذکر است، بیشتر زندانیان بحرین، شیعیان و فعالان اجتماعی بوده و در پی دادگاه های فرمایشی و یا پرونده های ساختگی در حبس به سر می برند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا