جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

محکومیت هدف قرار گرفتن غیر نظامیان عراقی از سوی مرکز جهانی آدم

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها (آدم) در واکنش به انفجار تروریستی شهر شیعه نشین طوزخوماتو در کشور عراق بیانیه ای صادر کرد.

 

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها (آدم) در واکنش به انفجار تروریستی شهر شیعه نشین طوزخوماتو در کشور عراق بیانیه ای صادر کرد. 

این مرکز در بیانیه خود که نسخه‌ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آورده است:

هدف قرار دادن غیر نظامیان در بازارهای محلی یکی از پست ترین اقداماتی است که در پس آن مقاصد برخی گروه های سیاسی وجود دارد؛ مقاصدی که می توان برای آنها به گفتگو نشست. 

این بیانیه افزود: این گروه های سیاسی سعی دارند با برهم زدن امنیت – خصوصا در مناطقی که دارای تنوع مذهبی و یا نژادی هستند – به مقاصد سیاسی خود دست یابند، هرچند به قیمت کشتار غیرنظامیان تمام شود و حتی در این رهگذر از کمک های مالی و تسلیحاتی به برخی گروه های تروریستی ابایی ندارند. 

مرکز جهانی آدم ادامه داد: تمامی این موارد، هتک حرمت اشخاص و مهمترین دلیل در بر هم زدن امنیت ملی در عراق است. 

این مرکز حقوق بشری با اشاره به اقدامات تروریستی از سال 2003 تاکنون، در بیانیه خود آورده است؛ ما به این گروه های سیاسی هشدار می دهیم که از اقدامات اینچونینی دست بردارند، چرا که ادامه این رفتارها عواقب وخیمی برای آنها در پی خواهد داشت. 

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها (آدم) در پایان بیانیه خود از مسئولان دولت عراق خواست تا عوامل و حامیان این جنایتها را به دادگاه معرفی نموده و پس از محاکمه آنها نتایج را به اطلاع عموم مردم برسانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا