جهان اسلام

اقامه عزای شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در قدمگاه امیرالمومنین در بصره عراق

شیعیان و محبان اهل بيت عليهم السلام از شهر بصره عراق، با پای پیاده به سمت قدمگاه امیرالمومنین علیه السلام، حركت كردند.

 

شیعیان و محبان اهل بيت عليهم السلام از شهر بصره عراق، با پای پیاده به سمت قدمگاه امیرالمومنین علیه السلام، حركت كردند.

نزدیک به یک میلیون نفر جهت بزرگداشت و عزاداری سالروز شهادت پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله در قدمگاه امیرالمومنین علیه السلام در شهر زبیر استان بصره عراق حضور یافتند.

اسامه البغدادی مدیر مسئول این مقام شریف اعلام کرد: امسال حدود یک میلیون نفر در این مقام با عظمت برای احیای مراسم شهادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله حضور یافتند .

وی افزود: ما امسال هماهنگی و رایزنی های موفقی در راستای تامین امنیت زائران با فرماندهی عملیات و اداره پلیس داشتیم و توانستیم از 500 تن از داوطلبان مردمی جهت ارائه انواع خدمات رفاهی و تدارکاتی بهره ببریم.

وی با اشاره به بالا بودن ضریب امنیتی در شهر زبیر و آسوده خاطر بودن زائران برای احیای مراسم سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله افزود: ما سیزده درب این قدمگاه شریف را جهت تسهیل در ورود و خروج زوار و عزاداران باز کردیم تا از هرگونه ازدحام و راه بندان جلوگیری شود.

شایان ذکر است موکب های خدماتی نیز در ارائه خدمات مختلف به زائران و احیاگران شعائر در مسیر و اطراف این مقام شریف شرکت داشتند.

گفتنی است قدمگاه حضرت اميرالمومنين عليه السلام موسوم به «مسجد الخطوه» واقع در شهر «الزبیر» از استان بصره عراق همه ساله در بیست و هشتم ماه صفر شاهد برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا