جهان اسلام

دستگیری عناصر تروریستی در تلاش برای حمله به زائران اربعین در بغداد

فرمانده عملیات بغداد از دستگیری عناصر یک هسته تروریستی در تلاش برای حمله به زائران اربعین حسینی در مرکز این شهر خبر داد.

 

فرمانده عملیات بغداد از دستگیری عناصر یک هسته تروریستی در تلاش برای حمله به زائران اربعین حسینی در مرکز این شهر خبر داد.

سپهبد «جلیل الربیعی»، فرمانده عملیات بغداد، در یک کنفرانس خبری پایان موفقیت آمیز طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی در این شهر را اعلام کرده و خاطر نشان ساخت که مسائل زیادی از جمله همکاری شهروندان و پایبندی آنها به تدابیر اتخاذ شده، به اجرای طرح کمک کرده است.

فرمانده عملیات بغداد با بیان این که در جریان اجرای طرح ویژه اربعین حسینی هیچ یک از خیابان های شهر را نبسته و تمامی راه ها باز بودند، اعلام کرد که شمار زائران از سال گذشته بیشتر بوده و نخست وزیر عراق نیز به فرماندهی عملیات دستور داده بود، ضمن محافظت از زائران، ادارات دولتی را تعطیل نکنند.

به گفته سپهبد الربیعی، عناصر یک هسته تروریستی که از شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال عراق خود را به پایتخت این کشور رسانده بودند تا زائران اربعین را در منطقه «الکراده» در مرکز بغداد هدف قرار دهند به همراه سنی تندروی دیگر که قصد حمله به زائران در منطقه «الراشدیه» این شهر را داشتند، از سوی نیروهای تحت فرماندهی وی دستگیر شدند.

فرمانده عملیات بغداد همچنین از انهدام یک شبکه تروریستی بزرگ در شهرستان «ابوغریب» در غرب این شهر، بازداشت ۱۱ عنصر تروریستی سازنده بمب، کشف و ضبط یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «الدوره» و هلاکت دو عنصر انتحاری در منطقه «الرشید» در جنوب شهر بغداد را اعلام نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا