جهان اسلام

حضور میلونها زائر اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا

میلیون ها تن از شیعیان خود را به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

 

میلیون ها تن از شیعیان خود را به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

در آستانه اربعین حسینی میلیون ها تن از شیعیان و محبین سید و سالار شهیدان حضرت «ابا عبد الله الحسین علیه السلام» خود را به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

این شیعیان از نقاط مختلف دنیا به کشور عراق آمده اند و از مسیرهای مختلف پس از طی مسافت های طولانی خود را به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

میلیون ها زائر عراقی نیز از شهرهای خود با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا حرکت نموده و خود را در شب اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا رسانده اند.

دسته‌های عزاداری در شهر مقدس کربلا در حال عزاداری بوده و موکب های پذیرایی نیز در حال خدمت رسانی به میلیون ها زائر اربعین حسینی هستند.

مسئولان عراق تعداد زائران امسال را در اربعین حسینی چشمگیر دانسته و اعلام کرده اند که نه تنها جمعیت زائران بیش از سال های گذشته است بلکه همزمان شدن این شب با شب جمعه به عنوان شب زیارتی «امام حسین علیه السلام» بر تعداد میلیونی زائران اربعین حسینی افزوده است.

این درحالی است که همچنان ورودی های شهر مقدس کربلا شاهد ورود سیل جمعیت در شب اربعین حسینی به این شهر مقدس است.

شایان ذکر است، وسیله حمل و نقل عمومی رایگان برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که جابجایی زائران را تا 5 کیلومتری شهر مقدس کربلا انجام می دهند و همچنین ورود هر وسیله نقلیه دیگری تا شعاع ۲۰ کیلومتری بدلیل ازدحام جمعیت زائران پیاده، ممنوع اعلام شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا