جهان اسلام

بصره، آماده پذیرایی از یک میلیون زائر اربعین

دستکم یک میلیون زائر اربعین از بصره وارد عراق خواهند شد.

 

دستکم یک میلیون زائر اربعین از بصره وارد عراق خواهند شد.

کمیته گذرگاه‌های مرزی شورای استانی بصره از ورود نزدیک به 20 هزار زائر از ملیت‌های مختلف طی چند روز گذشته از مرزهای این استان، برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد و اعلام کرد که پیش بینی می شود این تعداد به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

«مرتضی کریم شحمانی» رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی شورای استان بصره ضمن اعلام این خبر افزود: 15 هزار تن از این تعداد از گذرگاه مرزی شلمچه با ایران، وارد بصره شده اند.

وی با بیان این که تعداد زائرانی که از گذرگاه‌های مرزی استان بصره وارد عراق می‌شوند هر لحظه در حال افزایش است، گفت: بیشتر زوار را ایرانیان و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌دهند و بقیه نیز از اروپا، آمریکا، استرالیا، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و شمال آفریقا هستند. 

شمحانی همچنین از اقدام دولت محلی بصره برای تشکیل کمیته‌ای برای تسهیل ورود زائران خبر داد و افزود: ادارات خدماتی این استان نیز به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی در حالت آماده‌باش قرار دارند. 

«جمیل شمری» فرمانده عملیات بصره نیز در این باره گفت: فرماندهی عملیات بصره طرح‌های امنیتی جامعی را برای حمایت از زائران در نظر گرفته و آمد شد و زوار در امنیت کامل در حال انجام است 

وی افزود: پیش بینی می شود که امسال بیش از یک میلیون نفر از زوار از مرزهای بصره وارد عراق شوند و ما برای خدمت به آنها آماده ایم.

شمری همچنین تأکید کرد: نیروهای امنیتی بصره تنها به انجام وظایف خود در زمینه حفظ سلامت و امنیت زائران بسنده نکرده و ارائه برخی تسهیلات و خدمات از جمله انتقال رایگان زائران با خودروهای سبک و سنگین را نیز برعهده گرفته اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا