جهان اسلام

حمله هوایی به محله تحت کنترل نیروهای سوری در دیرالزور

ده ها غیر نظامی در حملات هوایی به مناطق تحت کنترل نیروهای سوری در بزرگ ترین شهر شرق این کشور جان باخته و یا مجروح شدند.

 

ده ها غیر نظامی در حملات هوایی به مناطق تحت کنترل نیروهای سوری در بزرگ ترین شهر شرق این کشور جان باخته و یا مجروح شدند..

به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی و دیده بان حقوق بشر سوریه شامگاه دوشنبه اعلام کردند که حمله هوایی به محله «القصور» شهر دیرالزور در شرق این کشور که تحت کنترل نیروهای دولتی است، دست کم جان ۱۴ کشته بر جای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی سوریه در این باره تاکید کرد که حمله به محله القصور کار جنگنده های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا بوده و در نتیجه آن دست کم ۱۴ غیر نظامی جان خود را از دست داده و ۳۲ تن دیگر نیز مجروح شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر اصلی آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد نیز در این باره مدعی شد، حمله به محله تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه در دیرالزور دست کم ۲۲ کشته در پی داشته با این حال هویت جنگنده های عامل آن هنوز مشخص نشده است.

در همین حال، سرهنگ «رایان دیلون»، سخنگوی ائتلاف بین المللی نیز ضمن اعلام این که گزارش های مذکور را بررسی خواهد کرد، خاطر نشان ساخت که دلیلی برای حمله هوایی جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به دیرالزور وجود ندارد، چرا که گروه مسلح مورد حمایت ائتلاف ، موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» در این شهر نمی جنگند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا