جهان اسلام

محاکمه غیر نظامیان در دادگاه نظامی بحرین

اولین جلسه دادگاه محاکمی غیر نظامیان در دادگاه نظامی بحرین برگزار شد.

 

اولین جلسه دادگاه محاکمی غیر نظامیان در دادگاه نظامی بحرین برگزار شد.

حکومت بحرین، اقدام به تشکیل اولین جلسه محاکمه چهار شهروند غیر نظامی در دادگاه نظامی این کشور بدون حضور وکلایشان نمود و جلسه بعدی این دادگاه را به ۳۰ اکتبر (۸ آبان) موکول کرد.

سيد فاضل السيد عباس، سيد علوي سيد حسين الموسوي، محمد المتغوي ومحمد الشهابي چهار تن از دوازده زندانی سیاسی بحرین می باشند که پس از ربوده شدن توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی های آل خلیفه سرنوشت آنان تا کنون مشخص نبوده و ناپدید بوده اند.

 این چهار تن که که از ساکنین منطقه الدراز هستند، به ترتیب ۳۸۶، ۳۶۱ ، ۱۵۲ و ۱۵۱ روز است که از تمامی حقوق خود از جمله ملاقات و ارتباط با خانواده و برخورداری از وکیل محرومند و مکان بازداشت آنان نیز نامشخص است. منابع آگاه بارها از شکنجه شدن این افراد تا حد مرگ گزارش داده اند.

«محمد التاجر» از وکلای برجسته بحرین که وکالت دو نفر از این اشخاص را بر عهده دادرد، در این باره گفت: ما در خصوص روند محاکمه آنان و جلسه تشکیل شده هیچگونه اطلاعی نداشته ایم و تمامی تلاشها و درخواست های مکرر ما برای ملاقات با موکلین خود و همچنین مدعی العموم نتیجه ای در پی نداشته است.

به گفته وی، دادستانی عمومی نیز درخواست های این وکیل را بی پاسخ گذاشته و دادستانی نظامی نیز وعده داده بوده است که پیش از آغاز روند محاکمه و تشکیل جلسات وی را مطلع سازد، ولی در پایان بدون اطلاع وکلا، موکلین آنها را در دادگاه حاضر نموده اند.

شایان ذکر است، در پی اصلاح قانون دادرسی بحرین توسط پادشاه این کشور «حمد بن عیسی آل خلیفه» در اردیبهشت گذشته که مجوز محاکمه غیر نظامیان را به دادگاه نظامی اعطا کرد، دادستانی عمومی بحرین بدون هیچ گونه توضیح و بدون نشر هیچگونه اطلاعاتی، پرونده این افراد را به دادستانی نظامی بحرین محول نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا