جهان اسلام

یونیسف اعلام کرد: کودکان یمن، سال تحصیلی جدید ندارند

یونیسف اعلام کرد یمن به خاطر اوضاع بحرانی این کشور، سال تحصیلی جدید ندارد و خشونت، درهای مدارس این کشور را بسته و معلمان حقوق خود را دریافت نکرده اند.

 

یونیسف اعلام کرد یمن به خاطر اوضاع بحرانی این کشور، سال تحصیلی جدید ندارد و خشونت، درهای مدارس این کشور را بسته و معلمان حقوق خود را دریافت نکرده اند.

یونیسف علاوه بر این سخنی را از قول «خیرت کابالاری» مدیر منطقه ای خود در خاورمیانه و شمال آفریقا منتشر کرد که گفته است: تلاش های انسانی صورت گرفته در برابر درد و رنج و مشکلات مردم یمن نقطه ای بیش نیست. وی از افراد خیّر خواست کمک های ضروری را برای این مردم ارسال کنند تا دست اندرکاران بخش آموزش و بهداشت یمن و سایر کارمندان خدمات‌رسان به مردم بتوانند به کار خود در خدمات رسانی به مردم به ویژه کودکان ادامه دهند، زیرا درد و رنج آنها به گونه ای است که هیچ انسانی تاب تحمل آن را ندارد.

یونیسف ادامه داد: در اوضاعی که مدارس تمام کشورها طبق معمول هر سال درهای خود را برای پذیرایی از دانش آموزان باز کرده اند درهای مدارس یمن همچنان به روی دانش آموزان بسته است و سال تحصیلی یمن چند بار به خاطر نبود بودجه پرداخت حقوق معلمان، به تاخیر افتاده است، زیرا سه چهارم معلمان حدود یک سال است که حقوقی دریافت نکرده اند.

بدین ترتیب بخش آموزشی یمن در حال فروپاشی کامل است تا حدود 5 میلیون کودک یمنی از حق نشستن بر سر میز مدرسه و برخورداری از فرصت رشد علمی و پرورش استعدادهای خود محروم شوند.

«بیسمارک سوانگین» مسئول اتباطات پرونده یمن در یونیسف نیز گفت: بحران یمن مربوط می‌شود به حقوق 166 هزار معلم یعنی حدود 73 درصد تمام معلمان این کشور که حقوق خود را دریافت نکرده اند و این بر وضع 78 درصد مدارس تاثیر منفی گذاشته است به گونه ای که بحران انسانی یمن را می توان بحران کودکان نامید.

در دو سال گذشته آمارهای وزارت آموزش و پرورش یمن نشان داده که 2380 مدرسه و مرکز آموزشی در استان های مختلف یمن به خاطر حملات هوایی عربستان سعودی یا تبدیل شدن به پناهگاه افراد بی خانمان و آواره تعطیل شده اند و بحران حقوق کارمندان و معلمان هم به آن افزوده شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا