جهان اسلام

بیش از ۸۰۰ هزار مبتلا به وبا در یمن

دست کم ۸۰۰ هزار شهروند یمنی به وبا مبتلا شده اند.

 

دست کم ۸۰۰ هزار شهروند یمنی به وبا مبتلا شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که دست کم از ماه آوریل گذشته تاکنون یعنی در حدود ۶ ماه دست کم ۸۰۰ هزار نفر به وبا مبتلا شده اند.

«عبدالوهاب الکحلانی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار شهروند یمنی در پی ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند. 

به گفته وی ۱۴ هزار بیمار یمنی نیز به دلیل محاصره ای که عربستان سعودی علیه یمن ایجاد کرده جان خود را از دست داده اند و بیش از ۹۵ هزار بیمار یمنی نیازمند خروج از این کشور برای طی مراحل درمانی هستند.

الکحلانی افزود: جلوگیری از ورود کارشناسان و ناظران بین المللی سازمان های حقوق بشری و بمباران مداوم شهرها که منجر به نابودی تأسیسات بهداشتی در یمن شده تا کنون بیش از نیم میلیون کودک یمنی را دچار سوء تغذیه کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تأکید کرد که ۵۵ درصد از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی یمن در پی حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی کاملا ویران شده و خسارت هایی که به بخش بهداشت و درمان در یمن وارد شده بیش از ۸ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی همچنین گفت دارو و مواد مورد نیاز درمانی و پزشکی که به یمن، ماه ها در بندرهای جیبوتی بلوکه می شوند و در نهایت این محموله ها وقتی به یمن ارسال می شود که تاریخ انقضایشان تمام شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا