جهان اسلام

محکومیت انفجار تروریستی در موگادیشو از سوی سازمان جهانی مسلمان آزاده

«مسلمان آزاده» طی بیانیه ای انفجار اخیر در موگادیشو را محکوم کرد.

 

«مسلمان آزاده» طی بیانیه ای انفجار اخیر در موگادیشو را محکوم کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) انفجار تروریستی اخیر در موگادیشو، پایتخت کشور آفریقایی سومالی را به شدت محکوم نموده و از جامعه جهانی ـ خصوصا کشورهای اسلامی  ـ خواست تا همبستگی خود را با ملت فقیر سومالی اعلام کنند.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده: اخیرا افراطی های تروریست، دست به جنایت بزرگی زده اند که در آن تنها غیر نظامیان بی دفاع هدف یک انفجار تروریستی قرار گرفته و تعداد زیادی از مسلمانان را در منطقه ای پر رفت و آمد در موگادیشو به خاک و خون کشید.

این سازمان افزود: در آمارهای سازمان پزشکی قانونی سومالی آمده که در این انفجار تروریستی تعداد 358 تن کشته، 228 تن مجروح و نیز 50 نفر مفقود شده اند و همچنین این انفجار بزرگ باعث تخریب منازل مردم و اموال عمومی شده است.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با دوباره محکوم نمودن این گونه اقدامات افزود: ما به سهم خود با مردم مظلوم شهر موگادیشو خصوصا بازماندگان این حادثه دردناک اعلام همبستگی می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم تا فورا کمک های مادی و معنوی خود را به این مردم فقیر برسانند.

«مسلمان آزاده» در پایان بیانیه خود از حکومت سومالی نیز خواست تا اقداماتی موثر در رابطه با مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در پیش بگیرد تا از این راه مقدمات امنیت، شکوفایی و رشد اقتصادی این کشور آفریقایی را فراهم نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا