جهان اسلام

درخواست بازدید از زندان های بحرین

سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار بازدید نهادهای بین المللی از زندان‌های این کشور شدند.

 

سازمان‌های حقوقی بحرین خواستار بازدید نهادهای بین المللی از زندان‌های این کشور شدند.

سازمان‌های حقوقی بحرین با صدور بیانیه‌ای از صلیب سرخ جهانی و گزارشگران سازمان ملل متحد خواستند برای پایان دادن به وضعیت بد زندانیان بحرینی، هر چه زودتر از زندان‌های این کشور بازدید کنند. 

در این بیانیه همچنین از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحدخواسته شده است به منظور اطلاع از وضعیت حقیقی زندان‌های بحرین با پافشاری جدی، اجازه بازدید غیر مشروط از همه مکان‌های بازداشت و گفت و گو با زندانیان را اخذ نمایند. 

سازمان‌های حقوقی بحرین همچنین ضمن درخواست از حکومت این کشور به منظور احترام به توافقنامه‌های بین‌المللی که مهم‌ترین آنها مبارزه با شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و رعایت حقوق آنان است، از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواستند با فشار به مقامات بحرینی خواستار پایان دادن به جنایات علیه زندانیان و آزادی همه زندانیان سیاسی شوند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: آمار مستند ارائه شده حاکی از آن است که تعداد زندانیان بحرین هم اکنون به بیش از  ۴۰۰۰ نفر می رسد که زنان نیز در میان آنها هستند. 

این بیانیه در ادامه به بیش از ۱۲ هزار مورد بازداشت خودسرانه از سال ۲۰۱۱  شامل ۳۳۰  زن و ۹۶۸ مورد کودک که از سه تن از کودکان را دختران تشکیل داده‌اند و همچنین شکنجه و بدرفتاری با ۴۰۰۰ تن از شهروندان اشاره نموده است.

به گفته این بیانیه اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که شمار زندانیان در هر زندان بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت آن زندان است و  زندانیان در معرض بازرسی‌های تحقیر آمیز، مصادره اموال شخصی و محروم شدن از حقوق خود قرار دارند. 

شایان ذکر است، زندانیان بحرین که اکثرا به بهانمه ای مذهبی و سیاسی در حبس به سر می برند، ماه گذشته با اعتصاب غذا خواستار بهبود وضعیت خود در بازداشتگاه‌ها شدند. 

توقف شکنجه و بدرفتاری، وجود امکانات پزشکی لازم، گشایش مسجد برای نماز و برگزاری مراسم‌های دینی، ایجاد اتاق‌های انتظار برای ملاقات با خانواده‌ها و برداشتن موانع و بهبود وضعیت وعده‌های غذایی، از جمله خواسته‌های زندانیان اعتصاب کننده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا