جهان اسلام

صدور بیش از 500 هزار ویزا برای زائران ایرانی زیارت اربعین

بیش از 500 هزار ویزای عراق برای زائران ایرانی صادر شده است.

 

بیش از 500 هزار ویزای عراق برای زائران ایرانی صادر شده است.

 «محمد راجح الموسوی» سفیر عراق در ایران، طی سخنانی اعلام کرد که تاكنون بیش از 500 هزار ویزا برای شیعیان ایرانی علاقه مند به  شرکت در زیارت میلیونی اربعین حسینی صادر شده است.

الموسوی افزود: مطابق دستور مراجع تقلید شیعه، ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود، چرا که اتحاد شیعیان در این مراسم بزرگ، به چشم جهانیان دیده می شود.

سفیر عراق، با بیان اینکه ۴ مرکز کنسولی و سفارت خانه عراق در ایران،  به همراه ۱۲ دفتر موقت، مشغول صدور ویزا برای زائران هستند، گفت:  این خدمات به دلیل استقبال چشم گیر زائران ایرانی از زیارت میلیونی اربعین حسینی ارائه شده،  و این برنامه‌ریزی در تاریخ دو کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: مراحل دریافت مدارک و صدور ویزا برای زائران ایرانی که از روزها و هفته‌های گذشته آغاز شده، با جدیت ادامه دارد.

الموسوی تاکید کرد: کشور عراق و مردم آن، درهای خانه‌های خود را به روی زائران اربعین حسینی می‌گشایند و با تمام توان خود از میلیون ها زائر امام حسین (علیه السلام) پذیرایی می کنند.

سفیر عراق در ایران افزود: امسال برای زائران ایرانی یک ماه اقامت در نظر گرفته شده تا بتوانند برای زیارت تمام شهرهای مقدس، به راحتی سفر خود در کشور عراق  را مدیریت کنند.

وی در پایان سخنان خود، از تمام کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی را دارند، خواست تا هر چه زودتر برای دریافت ویزا اقدام کنند و این کار را به روزهای پایانی مانده به روز اربعین موکول نکنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا