جهان اسلام

بحرینی ها در خطر اعدام

۱۶ بحرینی به خاطر مسائل سیاسی در انتظار مجازات اعدام هستند.

 

۱۶ بحرینی به خاطر مسائل سیاسی در انتظار مجازات اعدام هستند.

یک سازمان حقوق بشری طی بیانیه ای با اعلام این خبر که ۱۶ بحرینی تنها به دلیلی مسائل سیاسی در انتظار اعدام هستند،  از تمامی کشور ها به ویژه بحرین خواست احکام اعدام را کاهش داده و برای توقف و لغو آنها نیز اقدام نماید.

این سازمان حقوق بشری که «آمریکایی های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» نام دارد، در بیانیه خود افزود: 9 نفر از این فعالان سیاسی در سال 2017 به اعدام محکوم شده اند.

علاوه بر کسانی که امسال محکوم شده اند، «محمد رمضان» و «حسین علی موسی» از سال 2014 منتظر حکم اعدام هستند و این دو از سال 2015 در آستانه خطر اعدام قرار دارند.

این سازمان افزود: از میان زندانیان محکوم شده و کسانی که منتظر اجرای حکم اعدام هستند، 13 نفر هستند که به اتهاماتی مرتبط با حقوق اساسی مثل تجمع مسالمت آمیز محکوم شده و توسط مسئولین امنیتی بحرین تحت شکنجه قرار گرفتند که از جمله آن ها رمضان موسی است.

شایان ذکر است، پیش از این نیز سازمان دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) بارها در باره پرونده سازی ها بر علیه شیعیان و اعترافاتی که تحت شکنجه نیروهای امنیتی بحرین از فغالان مدنی گرفته شده، هشدار داده و احکام دادگاه های فرمایشی بحرین را مردود دانسته بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا