جهان اسلام

حضور پرشور دسته عزاداری دانشجویان عراقی در کربلا

اساتید و دانشجویان دانشگاهیان عراق با شعار «امام حسین موجب وحدت ماست» به عزاداری پرداختند.

 

اساتید و دانشجویان دانشگاهیان عراق با شعار «امام حسین موجب وحدت ماست» به عزاداری پرداختند.

تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه های عراق، با حضور در شهر مقدس کربلا، ضمن راه اندازی دسته عزا، در حرمین شریفین به عزاداری پرداخته و با «سید الشهدا علیه السلام» تجدید میثاق نمودند.

در این مراسم در حدود 5000 تن از دانشگاهیان عراقی در دسته های کوچکی که هر کدام به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری شده بود، پرچمهای سیاه به دست گرفته و از خیابان قبله آستان مقدس عباسی وارد حرم مطهر شده و پس از عبور از منطقه بین الحرمین و ورود به حرم مطهر حسینی، به عزاداری پرداختند.

در این مراسم، دانشجویان عراقی ضمن عزاداری خود به شعارهای حسینی، تاکید کردند که «امام حسین علیه السلام» موجب وحدت آنها بوده و به درس های عاشورا عمل خواهند نمود.

«استاد محمد حمزه الربیعی» از مسئولین دانشگاه واسط عراق در این باره گفت: همچون همیشه، دسته های عزاداری یکپارچه را که در بردارنده تمامی دانشگاه ها و مؤسسات عراقی از تمامی اقشار و قومیت های دینی است، راه اندازی کردیم.

وی افزود: ما همه زیر پرچم  اصلاح که «امام حسین علیه السلام» آن را بر افراشته است، جمع شدیم و از طریق این دسته ها و هیئت ها می خواهیم پیامی به سر تاسر جهان بدهیم  و آن اینکه عراقی ها متحد هستند و تجزیه و جدایی را نمی مپذیرند.

الربیعی ادامه داد: ما به عنوان اساتید و دانشجویان و طبقه آگاه و فرهنگی این جامعه از طریق این گردهمایی با «سید الشهدا علیه السلام» و برادر رشیدش حضرت «ابا الفضل العباس علیه السلام» عهد می بندیم که در راه ایشان قدم برداریم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا