جهان اسلام

حضور سفیر آمریکا در بحرین در مراسم عزای حسینی

سفیر آمریکا در بحرین از موکب‌های عزای حسینی در منامه پایتخت بحرین بازدید کرد.

 

سفیر آمریکا در بحرین از موکب‌های عزای حسینی در منامه پایتخت بحرین بازدید کرد

«ویلیام روبوک» سفیر آمریکا در بحرین، در شب عاشورای حسینی ضمن حضور در میان عزاداران «سید الشهدا علیه السلام» در منامه، از موکب‌ها بازدید نموده و در یک حسینیه حضور یافت.

سفیر آمریکا در بحرین، با مسئولان این حسینیه به گفتگو پرداخته و با مراسم شیعیان در ایم محرم، بیش از پیش آشنا شد.

در این دیدار شماری از کارکنان سفارت آمریکا نیز به همراه همسرانشان حضور داشتند.

کاربران و شخصیت‌های سیاسی از دو بعد مختلف به این حضور واکنش نشان داده‌ند، عده‌ای آن را حیله‌ حکومت بحرین برای آرام‌ نشان دادن منامه و سرپوش گذاشتن بر اقدامات رژیم آل خلیفه که تا آن روز منتشر شده بود خواندند، و عده‌ای هم تاکید داشتند سفیر آمریکا با چشمان خود دید که شیعیان بحرین صلح جو بوده و هیچ عمل خرابکارانه‌ای در مجالس و مراسم‌های محرم صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی، لباس شخصی‌ها و مزدوران رژیم آل خلیفه پیش از آغاز ماه محرم اقدام به تخریب نمادهای عاشورایی در بسیاری از مناطق بحرین نمودند.

همچنین این نیروها، بسیاری از مسئولین هیئات و حسینیه‌ها، مداحان و خطیبان را پیش از آغاز عزاداری ها و در طول دهه اول محرم احضار، تهدید و یا بازداشت نمودند.

لازم به ذکر است، با وجود تهدیدها و اقدامات ظالمانه حکومت بحرین، مردم در دهه اول محرم و به خصوص شب و روز عاشورا با حضوری چشمگیر، ارادت خود را به سید الشلهدا علیه السلام اعلام نموده و نشان دادند که در راه دفاع از شعائر حسینی از هیچ تهدیدی هراسی ندارند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا