جهان اسلام

شیعیان افغانستان و تامین امنیت مجالس حسینی

شیعیان افغانستان با نزدیک شدن روز عاشورا در آماده‌باش کامل قرار دارند.

 

شیعیان افغانستان با نزدیک شدن روز عاشورا در آماده‌باش کامل قرار دارند.

با نزدیک شدن روز عاشورا، شیعیان در افغانستان در آماده باش کامل قرار دارند، تا از حمله احتمالی سنی های تندرو به مجالس عزاداری حسینی جلوگیری نمایند.

خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به عزاداری شیعیان افغانستان برای «امام حسین علیه السلام» و همچنین نزدیکی روز عاشورا پرداخته و نوشته امسال نیز شیعیان افغان نگران حملات انتحاری مرگبار به صفوف عزاداران حسینی هستند و تلاش می‌کنند تمام تمهیدات امنیتی را برای جلوگیری از تکرار فاجعه‌های گذشته به کار گیرند.

صدها تن از شیعیان افغانستان، با محروم نمودن خود از مشاغل خود و شرکت در مجالس حسینی، به صورت داوطلب، سلاح به دست گرفته اند تا از مجالس حسینی در ایام محرم و عاشورای حسینی در مقابل هجوم عناصر تروریستی محافظت کنند.

گفتنی است، حکومت افغانستان که همواره با اتهام ناتوانی در محافظت از شهروندان شیعه خود روبرو بوده امسال در طرحی  ۴۰۰ غیرنظامی را مسلح کرده تا از مساجد کابل محافظت کنند.

این در حالی است که شیعیان این رفتار حکومت افغانستان را نوعی شانه خالی کردن از وظیفه یک حکومت به عنوان تامین امنیت برای اقلیت های مذهبی می دانند، ولی برای تامین امنیت مجالس حسینی چاره ای غیر از شرکت در این طرح نداشته اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا