جهان اسلام

خنثی سازی طرح تروریستی در عراق

طرح حمله تروریستی به عزاداران حسینی در بغداد و استان های جنوبی عراق خنثی شد.

 

طرح حمله تروریستی به عزاداران حسینی در بغداد و استان های جنوبی عراق خنثی شد.

مرکز رسانه جنگی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق، از خنثی سازی طرح تروریستی برای حمله به زائران و موکب های عزاداری حسینی در بغداد و استان های جنوبی این کشور خبر داد.

این مرکز در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر فزود: این تیم تروریستی قصد داشت با عناصر انتحاری به تجمعات زائران و موکب های عزاداری «امام حسین علیه السلام» در طول ماه محرم حمله کند.

این بیانیه با اشاره به اینکه شناسایی این تیم تروریستی توسط نیروهای اطلاعاتی وابسته به پلیس فدرال عراق صورت گرفته، ادامه داد: نیروهای زمینی عراق با پشتیبانی جنگنده های ارتش در مرزهای شهر «الرمادی» طی عملیاتی به این تیم تروریستی حمله کرده و تاساعت ها با آنها درگیر شدند که منجر به هلاکت ۳ عنصر انتحاری از جمله تروریستی شده ملقب به «ابوبراء الترکمانی» شد.

این بیانیه در پایان افزود: این عملیات پس از بازجویی از یکی از سنی های تندروی داعش که در بغداد دستگیر شده بود، صورت گرفت و طی آن همچنین چندین کمربند انفجاری و مقادیری مواد منفجر نیز کشف و ضبط گردید.

شایان ذکر است، هیئت ها و مواکب حسینی در آرامش و امنیت کامل در شهر های مختلف عراق در حال برگزاری مجالس عزا و ارائه خدمات به زائران حسینی هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا