جهان اسلام

محکومیت هدف قرار دادن زنان در عربستان توسط شیعه رایتس واچ

«شیعه رایتس واچ» به بازداشت یک زن شیعه در عربستان سعودی واکنش داد.

 

«شیعه رایتس واچ» به بازداشت یک زن شیعه در عربستان سعودی واکنش داد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ ) هدف قرار دادن زنان شیعه و بازداشت آنها در عربستان سعودی را محکوم نموده و از حکومت این کشور خواست تا این زنان را فورا آزاد نماید.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است، آمده:

نیروهای امنیتی این کشور بار دیگر حقوق بشر را زیر پا گذاشته و یک زن شیعه که شهروند عربستان سعودی می باشد را بازداشت و مورد بدترین شکنجه های روحی و جسمی قرار داده اند.

این بیانیه افزود: به گزارش منابع محلی مطلع، خانم «فاطمه سعید آل نصیف» که قصد سفر از فرودگاه شهر «دمام» را داشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از انتقال وی به اداره آگاهی «القطیف» توسط نیروهای رژیم عربستان سعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه در شکنجه این بانوی شیعه افسران مرد نیز دست داشته اند.

این نیروها سپس به منزل وی و برادرش در شهر شیعه نشین «العوامیه» یورش برده و ضمن جستجو و تخریب لوازم منزل آنها، اموال قیمتی این زن شیعه را به غارت بردند .

سازمان «شیعه راتس واچ» در ادامه، این رفتار را مغایر با حقوق بشر و قوانین بین المللی دانسته و ضمن محکوم کردن آن، افزود: رفتارهای غیر انسانی و سرکوب های مستمر نیروهای حکومتی عربستان سعودی، بیانگر پستی این نیروها است؛ چرا که آنها هیچ احترام و حرمتی را برای هیچ انسانی با هر عقیده و دینی قائل نمی شوند.

سازمان «شیعه راتس واچ» که مسائل حقوقی و بحران های اجتماعی شیعیان را در سطح جهانی رصد می نماید، در ادامه از دولتمردان سعودی خواست ضمن آزاد نمودن این زن شیعه و برگرداندن اموالش و عذر خواهی از بازداشت بدون دلیل وی، به این گونه از معضلات اجتماعی که تنها ایجاد تنش بیشتر می نماید، پایان دهند.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، در پایان بیانیه خود بار دیگر از حکومت عربستان سعودی خواست تا تمامی فعالان مدنی شیعه ای که با اتهامات ساختگی در زندان های این کشور به سر می برند، آزاد نموده و حقوق از دست رفته آنها را به ایشان باز گرداند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا