جهان اسلام

مشکلات زائران پاکستانی با کنسولگری ایران در لاهور

عدم پاسخگویی، بی‌توجهی به درخواست‌دهندگان ویزا و برون‌سپاری مطلق روند درخواست ویزا مشکلاتی است که پیش روی مراجعین به سرکنسولگری ایران در لاهور است.

 

عدم پاسخگویی، بی‌توجهی به درخواست‌دهندگان ویزا و برون‌سپاری مطلق روند درخواست ویزا مشکلاتی است که پیش روی مراجعین به سرکنسولگری ایران در لاهور است.

به گزارش تسنیم، لاهور یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای پاکستان است که یکی از کنسولگری های کشور ایران در آن قرار دارد و سالانه افراد بسیاری که قصد دارند برای مقاصد مختلف از جمله زیارت به ایران سفر کنند، برای دریافت ویزا به این کنسولگری مراجعه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یکسان نبودن شرایط صدور ویزا در شهرهای مختلف پاکستان باعث شده تا روش‌هایی چون «مراجعه مستقیم، ثبت نام از طریق سایت و حتی برون‌سپاری مطلق درخواست ویزا» در شهرهایی چون کراچی، اسلام آباد، و لاهور صورت پذیرد. 

گاهی روند صدور ویزا برای زوار پاکستانی آنقدر مشکل می‌شود که آنها ترجیح می‌دهند ابتدا ویزای عراق دریافت کرده و سپس از طریق سفارت ایران در نجف اقدام به دریافت ویزای زیارتی کنند. 

«عرفان مقصود» یک فعال تجاری پاکستانی که در ایران اقامت دارد، در این باره گفته که «برون سپاری» مطلق روند درخواست ویزا یکی از مشکلات بزرگ است.

این برون سپاری به این صورت است که سرکنسولگری ایران در لاهور تعدادی موسسه امین را مشخص کرده و حتی ویزاهایی که وزارت خارجه آن را به سرکنسولگری ارسال کرده و شماره پیگیری را به دست فرد مراجعه‌کننده می‌دهد، باید از طریق این موسسات به انجام برسد.

به گفته وی این موسسات به صورت رایگان کار را انجام نمی‌دهند و حداقل هزینه‌ای که از مراجعین دریافت می کنند 3 برابر مبلغ صدور ویزا، است که در حال حاضر حدود 500هزار تومان می‌باشد.

گفتنی است دیگر نمایندگی‌های وزارت خارجه در پاکستان چنین مراحلی را ندارد و مشکلات مطرح‌شده صرفا در سرکنسولگری لاهور وجود دارد. 

از طرفی سالانه بیش از 100هزار زائر پاکستانی از طریق مرز زمینی ایران، برای زیارت عتبات عالیات ویزای ایرانی دریافت می‌کنند که روند سخت صدور ویزا، مشکلات متعددی را پیش روی آنها قرار می‌دهد.

شیعیان پاکستانی با توجه به نزدیک شدن به ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی، بارها درخواست نموده اند تا خدمات کنسولگری ایران در لاهور تغییر یابد که تاکنون به دلائل نامعلومی این مهم صورت نگرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا