جهان اسلام

تخریب کامل ۴۸۸ منزل مسکونی روستای شیعه‎نشین المسوره

طرح تخریبی روستای شیعه نشین «المسوره» به مساحت ۱۸۸ هزار مترمربع و دارای ۴۴۸ منزل مسکونی واقع در منطقه العوامیه در شرق عربستان پایان یافت.

 

طرح تخریبی روستای شیعه نشین «المسوره» به مساحت ۱۸۸ هزار مترمربع و دارای ۴۴۸ منزل مسکونی واقع در منطقه العوامیه در شرق عربستان پایان یافت.

شهرداری منطقه الشرقیه عربستان به همه اقدامات تخریبی خود در روستای شیعه نشین «المسوره» در منطقه «العوامیه» استان «قطیف» پایان داد تا آنچه را رژیم آل سعود برا یاین روستای شیعه نشین در نظر گرفته، انجام دهد.

«محمد بن عبدالعزیز الصیفان» مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی منطقه شرقیه اعلام کرد که «این روستا دارای 448 منزل مسکونی است که همه آن با هدف آنچه او آغاز طرح توسعه‎ای خواند، تخریب شده است.

به گفته این مقام سعودی این طرح به گفته او توسعه ای از دوسال پیش آغاز شده بود.

 مسئولان سعودی به این بهانه روستای مذکور را، تخریب کردند که این روستا از حالت قدیمی خارج شود، به گونه ای که با توسعه عمرانی منطقه هماهنگی داشته باشد.

مساحت اجمالی این طرح 124 هزار متر مربع اعلام شده و این در حالی است که مساحت روستای «المسوره» 188 هزار متر مربع(بیش از 18 هکتار) است.

شایان ذکر است، روستای شیعه نشین «المسوره» زادگاه شیخ «نمر باقر النمر» است که به دست رژیم آل سعود به شهادت رسید.

در زمان شهادت این روحانی شیعه و بروز اعتراضات در استان القطیف بویژه روستای «المسوره» زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم تخریب این منطقه به علت دشوار بودن تعقیب معترضان در کوچه‌های تو در تو و پیچ در پیچ از سوی محافل حکومتی مطرح شد.

این روستا با خانه‌هایی قدیمی با قدمت بیش از 100 سال امکان پنهان شدن آسان معترضان را فراهم آورده بود و نیروهای امنیتی در تعقیب و گریزها راه به جایی نمی‌برند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا