جهان اسلام

طرح امنیتی جدید برای پایتخت افغانستان به اجرا گذاشته شد

فرمانده پلیس کابل اعلام کرد طرح های جدید امنیتی برای پایتخت افغانستان تدوین شده و با فعال شدن دروازه های الکترونیکی در چهار سوی کابل، کار عملیاتی آن، آغاز شده است.

 

فرمانده پلیس کابل اعلام کرد طرح های جدید امنیتی برای پایتخت افغانستان تدوین شده و با فعال شدن دروازه های الکترونیکی در چهار سوی کابل، کار عملیاتی آن، آغاز شده است.

«محمد سالم احساس» سرپرست فرماندهی پلیس کابل در «نشست امنیتی کابل» اعلام کرد که 24 ایست بازرسی را در اطراف منطقه دیپلماتیک کابل ایجاد کرده و ورودی های کابل نیز در آینده به دستگاه های الکترونیکی مجهز خواهد شد.

وی افزود که یگ گردان جدید را با عضویت 500 سرباز با سلاح های مدرن برای خنثی سازی حوادث تروریستی آموزش دیده اند و این گردان در صورت وقوع حوادث نیز واکنش سریع خواهند داشت.

«عبدالله حبیب زی» شهردار کابل نیز در این نشست اعلام کرد که پلاک و مشخصات تمام خودرو ها بصورت الکترونیکی همراه با صاحبان آن ثبت خواهد شد که در صورت جستجو به تمام جزئیات خودرو و مالک آن در کمترین زمان دسترسی خواهیم یافت.

وی، گفت که بر اساس این طرح جدید، کامیون ها و تریلرهائی که اموال بازرگانی مردم را انتقال می دهند، تنها از جاده ای اصلی و از قبل تعیین شده می توانند رفت و آمد کنند.

شهردار کابل همچنین گفت که برای کاهش ترافیک پایتخت نیز راه حل های مناسبی تدارک دیده شده است که بزودی عملی خواهد شد.

وی، گفت که 40 درصد شهر کابل با دسترسی الکترونیکی نام گذاری و پلاک بندی شده و این روند در تمام شهر کابل اجرائی می شود.

به گفته شهردار کابل نام گذاری کوچه ها، جاده ها و منازل همراه با پلاک به امنیت شهر کمک خوبی خواهد کرد.

اغلب ساختمان های کابل فاقد پلاک است و از معدود شهرهای جهان است که یافتن نشانی ساختمان ها و پلاک خانه ها، میسر نیست.

پیش از این نیز شهرداری کابل نصب چارچوب ها و دروازه های آهنی در اطراف منطقه دیپلماتیک را به اجرا گذاشته تا از ورود خودروهای سنگین جلوگیری شود.

مردم این شهر می گویند باید برای شناسائی خودروهای حامل مواد منفجره و نیز سایر مناطق دیگر پایتخت افغانستان نیز تدابیری اندیشیده شود.

در ماه های اخیر حملات انتحاری و انفجارهای خودروهای بزرگ و تانکر آسیب های جدی به مردم و حکومت این کشور وارد کرده و دولت افغانستان را مجبور به طرح جدید برای تامین امنیت این شهر کرده است.

پیش از این رئیس جمهوری افغانستان بارها از طرح جدید امنیتی برای کابل پایتخت خبر داده بود و گفته بود که تا شش ماه آینده طرح کامل امنیتی که می تواند، امنیت پایتخت را تغییر دهد، عملی خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا