جهان اسلام

بازگشایی مرز کمکی در اربعین امسال به منظور تسهیل تردد زائران

تمامی مرزهای ایران و عراق برای زیارت میلیونی اربعین باز خواهد بود.

 

تمامی مرزهای ایران و عراق برای زیارت میلیونی اربعین باز خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی ایران، از بازگشایی مرز کمکی در اربعین امسال خبر داد و گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز جدید در کنار مرزهای رسمی خودمان، شاهد تسهیل در تردد زائران باشیم.

«سردار حسین اشتری» در حاشیه دیدار با «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ای که امروز با حضور وزیر محترم عراق برگزار شد، در خصوص تردد زائران در زیارت میلیونی اربعین به تصمیمات مشترک و خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه بین دو کشور در خصوص تسهیل تردد زائران حسینی گفت: ایران و عراق در راستای همکاری بین مرزبانان دو کشور با رعایت تمام ضوابط قانونی، تفاهم نامه ای را امضاء کردند.

اشتری، در خصوص بازگشایی مرز کمکی همزمان با مرزهای اصلی گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز جدید در کنار مرزهای رسمی، شاهد تسهیل در تردد زائران باشیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که کشور عراق، امنیت زائران را تضمین کند، ما آمادگی بازگشایی مرز خسروی را داریم.

این درحالی است که پیش از این وزیر کشور عراق اعلام کرده بود که این کشور آمادگی پذیرش زائران در ایام زیارت میلیونی اربعین، از تمامی گذرگاه های مرزی مشترک با کشور را ایران دارد.

لازم به یادآوری است، سال گذشته زائران ایرانی و زائران کشورهایی که از ایران به عنوان کشور واسطه برای ورود به عراق از راه زمینی در ایام زیارت میلیونی اربعین استفاده کرده بودند، با مشکلات مختلفی روبرو شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا