جهان اسلام

پلیس مانع حضور شیعیان در مراسم روز استقلال پاکستان شد

پلیس یکی از شهرهای پاکستان مانع برگزاری تجمع شیعیان شده و به این گروه اتهام تروریستی زده است.

 

پلیس یکی از شهرهای پاکستان مانع برگزاری تجمع شیعیان شده و به این گروه اتهام تروریستی زده است.

پلیس شهر «خیرپور» در ایالت «سند» پاکستان در اقدامی مغرضانه، مجوز شرکت یک حزب شیعی این کشور، در مراسم روز استقلال پاکستان را که همانند سایر گروه‌ها از قبل برنامه ریزی شده بود، لغو کرده است.

به گفته «حجت الاسلام نقی حیدری» خیرپور، افسر پلیس منطقه‌ای به وی گفته که بر اساس طرح اقدام ملی، احزاب مذهبی سیاسی اجازه شرکت در راهپیمایی را ندارند.

وی در این باره گفت: چنین قانونی در رابطه با احزاب ممنوعه و  تروریستی در پاکستان گذاشته شده است؛ نه احزاب مذهبی کاملا قانونی مانند مجلس وحدت مسلمین و طرح اقدام ملی نیز قرار بوده تروریست‌ها را هدف قرار دهد نه مردم و شیعیانی را که هر روزه در معرض حملات تروریستی سنی های تندرو قرار داشته و شهید می‌دهند.

شیعیان پاکستانی در حالی اجازه شرکت در مراسم روز استقلال پاکستان را پیدا نکرده اند که احزاب تروریستی ممنوعه در پاکستان مانند «اهل سنت و جماعت» آزادانه در «خیرپور» برنامه‌های عمومی اجرا می‌کنند و پلیس این شهر نیز هیچ اقدامی علیه آنان به کار نمی‌گیرد.

شیعیان پاکستان، این اقدام اداره پلیس «خیرپور» را محکوم کرده و از وزیر ارشد ایالت «سند» خواسته‌اند، دراین باره اقدام نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا