جهان اسلام

تعطیلی مرکز انتقال خون یمن

مرکز ملی انتقال خون یمن در آستانه تعطیلی است.

 

مرکز ملی انتقال خون یمن در آستانه تعطیلی است.

بحران انسانی در یمن هر لحظه وخیم‌تر شده و مرکز ملی انتقال خون یمن نیز مانند بسیاری از بخش های درمانی این کشور،در حال تعطیل شدن است.

«دکتر عدنان الحکیمی» مدیر مرکز ملی انتقال خون در یمن ضمن اعلام این خبر افزود که این مرکز به علت نداشتن بودجه کافی و کمبود امکانات تعطیل می‌شود.

به گفته وی وضعیت زمانی بحرانی شد که گروه خیریه بین المللی پزشکان بدون مرز تصمیم گرفت پس از دو سال به حمایت خود در این کشور پایان دهد. 

با این حال، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تلاش می‌کند با ارسال مواد اضافی تا حدودی کمک کند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی احتمال تعطیلی مرکز انتقال خون یمن را تایید کرد. 

«طارق جاساریویچ» سخنگوی این سازمان در این باره گفت در گزارش ماه ژانویه پزشکان بدون مرز اعلام کرده بودند که از سپتامبر 2015 تاکنون کیت‌های تست خون برای مرکز انتقال خون می‌فرستاده‌ا‌ند، امکانات پزشکی نیز سفارش داده شده‌اند اما تاکنون به یمن نرسیده‌اند.

به گفته مقامات، در صورت بسته شدن این مرکز بیماران مبتلا به بیماری‌هایی چون تالاسمی، سرطان و ازکار افتادگی کلیه و همچنین قربانیان جنگ، بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد.

جنگ تحمیلی به یمن از سوی ائتلاف عربستان سعودی تاکنون به 3 سال کشیده شده و بیش از 3 میلیون نفر را آواره نموده و از بین رفتن زیرساخت‌های زیادی در این کشور از جمله سیستم بهداشتی را در پی داشته است.

کشور یمن با جمعیت 27 میلیونی اکنون برای مقابله با اپیدمی «وبا» دست و پنجه نرم می‌کند که تاکنون منجر به ابتلای 600 هزار نفر شده و جان نزدیک به 2 هزار نفر از جمله شمار زیادی از کودکان را گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا