جهان اسلام

واکنش شیعه رایتس واچ به کشتار شیعیان در افغانستان

«شیعه رایتس واچ» کشتار شیعیان در افغانستان را محکوم کرد.

 

«شیعه رایتس واچ» کشتار شیعیان در افغانستان را محکوم کرد.

در پی کشتار اخیر شیعیان در منطقه «میرزاولنگِ» افغانستان «سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ» با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی سنی های تندرو، از حکومت افغانستان خواست تا اقدامات لازم در جهت تامین امنیت شیعیان این کشور را بر عهده گرفته و به انجام رساند.

در بیانیه «شیعه رایتس واچ» که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

در پی یک حمله وحشیانه به استان «سرپل» در شمال افغانستان، 50تن از اهالی روستای شیعه نشین «میرزاولنگ» به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه در ادامه افزود: همچنین در این حمله وحشیانه که به گفته مسئولان محلی به صورت مشترک توسط سنی های تندروی داعش و طالبان صورت گرفته، چندین مسجد و حسینیه به آتش کشیده شده و صدها تن به گروگان گرفته شده اند.

شیعه رایتس واچ در ادامه با اشاره به مشکلات شیعیان این منطقه از افغانستان اعلام کرد که از سال گذشته، بیش از 1800 خانواده شیعه در روستای «میرزاولنگ» در محاصره قرار دارند و این در حالی است که تاکنون هیچ تلاش نتیجه بخشی برای کمک به این محاصره شدگان صورت نگرفته است.

«سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان» در ادامه با اشاره به یک حمله انتحاری به مسجد و حسینیه شیعیان در هرات و یک حمله انتحاری دیگر در کابل که در حدود 170 شهید و مجروح بر جای گذاشتند؛ مراتب نگرانی خود را به عنوان یک سازمان بین المللی اعلام کرده و افزایش حملات به مناطق مختلف شیعه نشین در افغانستان را محکوم کرد.

شیعه رایتس واچ در پایان، با ابراز همدردی خود با قربانیان این اقدامات تروریستی، هر گونه کشتار و اعمال خشونت را خصوصا به اقلیت شیعیان محکوم نموده از حکومت افغانستان خواست تا با اقدامات فوری از حملات بیشتر به شیعیان و مناطق شیعه نشین این کشور جلوگیری نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا