جهان اسلام

شهادت ۴۰ تن از نیروهای الحشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا

40 تن از نیروهای الحشد الشعبی عراق در حمله ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم، در مرز عراق با سوریه به شهادت رسیدند.

 

40 تن از نیروهای الحشد الشعبی عراق در حمله ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم، در مرز عراق با سوریه به شهادت رسیدند.

نیروهای مدافع عاز عتبات و مقدسات عراق «الحشد الشعبی» طی بیانیه‌ای اعلام کردند: ۴۰ تن از نیروهای گردان «سید الشهدا علیه السلام» وابسته به الحشد الشعبی، در حمله نیروهای ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا، در مرز عراق و سوریه به شهادت رسیده و 30 تن مجروح شدند.

این بیانیه حمله به نیروهای مردمی را که در حال مبارزه با سنی های تندرو داعش هستند، جنایت خوانده و افزود: از دولت عراق می‌خواهیم که در باره این حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای الشد الشعبی تحقیق و تفحص کند.

فرمانده گردان «سیدالشهدا علیه السلام» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از اعلام کردن ممنوعیت نزدیک شدن نیروهای الحشد الشعبی  و دیگر نیرو‌ها به نقطه مرزی عراق با سوریه از سوی ائتلاف بین المللی، مواضع نیروهای این گردان در مرز عراق با سوریه، هدف حمله توپخانه‌ای آمریکایی‌ها قرار گرفت.

«ابو ولاء الولائی» افزود: این حمله با استفاده از سلاح های هوشمند آمریکایی انجام شده و بر اثر آن تعداد زیادی از نیروهای وابسته به این گردان شهید و زخمی شدند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی در واکنش به این حمله خود طی بیانیه ای مدعی شده اند که در این حمله عناصر گروه تروریستی داعش را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده اند و نه نیروهای عراقی مستقر در سوریه، در حالی که اینطور نیست.

این فرمانده نیروهای مردمی، آمریکا را مسئول کامل این حمله دانسته و از دولت عراق و دیگر طرف‌ها بین المللی خواست تحقیق بی طرفانه وسیعی را در مورد این حمله انجام دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا