جهان اسلام

محکومیت مجازات جمعی شیعیان العوامیه از سوی سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان

«شیعه رایتس واچ» حمله به شیعیان العوامیه را محکوم کرد.

 

«شیعه رایتس واچ» حمله به شیعیان العوامیه را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) با صدور بیانیه ای یورش نیروهای آل سعود به شهر شیعه نشین العوامیه و اعمال مجازات جمعی در حق ساکنان این شهر را محکوم و آن را مغایر با تمامی قوانین بین المللی حقوق بشردانست.

در بیانیه «شیعه رایتس واچ» که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است:

حکومت عربستان سعودی با استفاده از توپ های جنگی و انواع خمپاره ها قصد دارد، تا صدای اعتراض شیعیان مظلوم این کشور، علی الخصوص شیعیان ساکن شهر العوامیه را خاموش کند.

این بیانیه با اشاره به سیر صعودی شهدا و مجروحین این حملات افزود: نیروهای عربستان سعودی مانع از ورود هرگونه کمک درمانی برای مجروحین و همچنین مایحتاج زنگی مانند آب آشامیدنی  به العوامیه می شوند که این وضعیت اسفناک، زندگی شیعیان این شهر را به کلی نابود و مختل کرده است.

شیعه رایتس واچ در ادامه بیانیه خود آورده است: با وجود اوضاع به وجود آمده در شهر العوامیه و قلع وقمع ساکنان آن، همچنان جامعه جهانی در این باره ساکت مانده و ادامه این سکوت، باعث سنگین تر شدن مسئولیت سازمان های جهانی و موسسات حقوق بشری در قبال این هتک حرمت ها و اقدامات غیر انسانی خواهد شد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) در پایان بیانیه خود از تمام ملت های آزاده و حکومت های مدعی دفاع از حقوق بشر خواست، تا با اقدامی فوری مانع از ادامه کشتار و آوارگی شیعیان العوامیه  توسط حکومت آل سعود شده و به تعهدات خود در قبال مسائل حقوق بشری عمل نمایند.

 

شایان ذکر است، شهر شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان، بیش از سه ماه است که توسط نيروهاى نظامى و امنيتي عربستان محاصره شده و نظامیان این کشور با انواع سلاح های سنگین، در حال هدف گرفتن شیعیان و منازل آنها هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا