جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

بيانيه مرکز آدم در رابطه با کشتار شهروندان سعودی به دست نيروهای امنيتی در شهر شيعه نشين العواميه

مرکز حقوق بشری آدم با صدور بیانیه ای حملات نیروهای امنیتی عربستان سعودی به العوامیه را محکوم کرد.

 

مرکز حقوق بشری آدم با صدور بیانیه ای حملات نیروهای امنیتی عربستان سعودی به العوامیه را محکوم کرد.

مرکز آدم که در زمینه دفاع از حقوق بشر و آزادی ها فعالیت می کند، طی بیانیه ای بازداشت ها، حملات به منازل و کشتار شیعیان العوامیه توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی را، نقض آشکار حقوق شيعيان ساکن شهر «العواميه» خوانده و آن را محکوم کرد.

این بیانیه در ادامه افزود: جامعه جهانی به گزارش های سازمان های بين المللی حقوق بشر مبنی بر نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی توجهی ندارد و اين رژيم به اقدامات غیر انسانی خود علیه مردمان و خصوصا شیعیان این کشور ادامه می دهد.

بيانيه مرکز آدم، شهر العواميه را زندانی بزرگ توصيف کرده، می افزايد: این شهر مانند زندان بزرگی است که عربستان سعودی در آن در حال شکنجه مردم است و با اقدامات غیر انسانی بر علیه شیعیان، با برخی از کشورهای منطقه حساب های سياسی خود را تصفيه نموده و دشمنی خود را با آنان اعلام کند.

مرکز آدم در پایان بیانیه خود، با اشاره به این که رژيم حاکم بر عربستان سعودی نظر مخالفان خود و منتقدان را در اداره امور این کشور نمی پذیرد، افزود: عربستان سعودی، مخالفان و منتقدان خود را به اتهامات واهی محکوم می کند، الخصوص اگر آنها از مذهب یا طایفه ای خاص باشند؛ به مزدوری و وابستگی به کشورهای خارجی محکوم شده و به شدتتوسط این رژیم سرکوب می شوند.

شایان ذکر است، عربستان سعودی شهر شیعه نشین العوامیه در شرق این کشور را به محاصره در آورده و با سلاح های سنگین به منازل شیعیان حمله نموده است.

در این حملات، به خانه های شیعیان صدمات جبران ناپذیر وارد آمده و ده ها تن نیز به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

اين رژيم همچنين از ورود خودروهای آمبولانس، تيم های پزشکی و رسانه ها به این شهر جلوگيری می کند و اطلاع رسانی تنها از طریق شبکه های اجتماعی صورت پذیر است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا