جهان اسلام

نیاز 80 درصد از کودکان یمنی به کمک های فوری

سازمان ملل متحد اعلام کرد ۸۰ درصد کودکان یمنی به کمک های فوری نیاز دارند.

 

سازمان ملل متحد اعلام کرد ۸۰ درصد کودکان یمنی به کمک های فوری نیاز دارند.

۳ نهاد شناخته شده وابسته سازمان ملل متحد طی بیانیه ای مشترک هشدار دادند شیوع وبا، جنگ و سوءتغذیه در یمن باعث شده ۸۰ درصد کودکان این کشور به کمک های فوری نیاز پیدا کنند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان های یونیسف، برنامه جهانی غذا و بهداشت جهانی در این بیانیه مشترک افزودند: به دلیل جنگ، سوءتغذیه و بروز بدترین همه گیری وبا در یمن، دو میلیون کودک در این کشور نیازمند به کمک فوری هستند.

این دسته از مدیران سازمان ملل که پیش از این به مدت سه روز از نزدیک از مناطق تحت کنترل دولت یمن و مناطق آشوب زده این کشور در «عدن» دیدن کرده بودند اعلام کردند که کودکان این کشور به سبب آلودگی های ناشی از این جنگ نابرابر از مشکلات تنفسی شدید نیز رنج می برند.

براساس این بیانیه، شیوع وبا در یمن باعث مرگ حدود یک هزار و 900 نفر در این کشور شده و نزدیک به 400 هزار مبتلا به بیماری وبا نیز به ثبت رسیده است.

در این بیانیه تاکید شده است: از آنجایی که 99 درصد مبتلایان به وبا می توانند با دسترسی به خدمات بهداشتی لازم زنده بمانند، از این رو کمک های بشر دوستانه به مردم می تواند، کمک قابل توجهی به قربانیان جنگ در این کشور باشد.

این بیانیه در عین حال از جامعه بین الملل خواست تا برتلاش های صلح آمیز سیاسی خود برای حل بحران یمن و نیز بر میزان کمک های بشر دوستانه برای حل بحران انسانی در این کشور بیافزایند، زیرا بیش از 60 درصد مردم قحطی زده این کشور هنوز نمی دانند وعده غذایی بعدی آنها از کجا می آید.

شایان ذکر است، از آنجایی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، مسیرهای هوایی، دریایی و معابر کمک رسانی بین المللی به مردم یمن را نیز سد کرده، دسترسی مردم به کمک های بین المللی بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن است.

یمن فقیرترین و یکی از کم آب ترین کشورهای عربی است، که سومین سال حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور، تجربه می نماید.

این حملات که همچنان ادامه دارند، تقریبا تمامی زیر ساخت های یمن را ویران نموده و ده ها هزار جان باخته و مجروح بر جای گذاشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا