جهان اسلام

جان باختن ده‌ها نیروی افغان در حمله طالبان به یک پایگاه نظامی در قندهار

رسانه های خبری از جان باختن ده ها نیروی نظامی افغانستان در نتیجه حمله سنی های تندروی طالبان به یک پایگاه نظامی در جنوب شرق این کشور خبر دادند.

 

رسانه های خبری از جان باختن ده ها نیروی نظامی افغانستان در نتیجه حمله سنی های تندروی طالبان به یک پایگاه نظامی در جنوب شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حمله سنی های تندروی طالبان به یک پایگاه نظامی در افغانستان، دست کم ۲۶ سرباز این کشور جان خود را از دست دادند.

در همین حال، رسانه های خبری افغانستان از منابع مختلف نقل کردند که حمله عناصر طالبان به یک پایگاه نیروهای ارتش در منطقه «کرزالی» ولسوالی «خاکریز» در شمال ولایت مرزی «قندهار» در جنوب شرق این کشور، علاوه بر جانباختگان 30 نفر نیز مجروح شده و 8 تن ناپدید شدند.

به گفته منابع افغان، حمله تروریستها، به پایگاه ارتش این کشور از شب گذشته آغاز شده و در حالی که از مجموع ۸۲ نیروی نظامی موجود در پایگاه دست کم ۱۰ سرباز موفق شدند از محل درگیری فرار کنند، این احتمال وجود دارد شمار قربانیان بیشتر از ۴۰ نفر باشد، چرا که اجساد شماری از سربازان در محل درگیری باقی مانده است.

این در حالی است که «محمد رادمنش»، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در گفت و گو با رسانه های خبری، حمله سنگین سنی های تندروی طالبان به این پایگاه و ادامه درگیری در آن جا را تایید کرده و با اعلام اعزام نیروهای کمکی برای دفع حمله به منطقه مذکور، گفته که تنها شش نیروی ارتش در این حمله زخمی شده اند.

از سوی دیگر سنی های تندروی طالبان، ضمن آن که مسئولیت حمله به پایگاه ارتش افغانستان در منطقه «کرزالی» را بر عهده گرفتند، مدعی شدند که توانسته اند ۷۴ نیروی ارتش را از پای در آورده و 6 تن را بربایند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا