جهان اسلام

حمله طالبان با استفاده از خودروهای زرهی به پاسگاه نیروهای امنیتی در جنوب افغانستان

سنی های تندروی طالبان با استفاده از خودروهای زرهی مملو از مواد منفجره به پاسگاه نیروهای امنیتی در افغانستان حمله کرده‌اند.

 

سنی های تندروی طالبان با استفاده از خودروهای زرهی مملو از مواد منفجره به پاسگاه نیروهای امنیتی در افغانستان حمله کرده‌اند.

سنی های تندروی طالبان با استفاده از خودروهای زرهی از نوع «هاموی» استانداردِ ارتش، پاسگاه‌های امنیتی در شهر «گرشک» در جنوب ولایت «هلمند» را هدف حملات انتحاری قرار داند که در نتیجه آن دو سرباز ارتش و 6 سرباز پلیس جان خود را از دست داده و هفت نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات انتحاری توسط «حیات‌الله حیات» والی هلمند نیز تایید شده است.

وی در این باره گفت: این حمله توسط دو خودروی زرهی مملو از مواد منفجره به دو پاسگاه امنیتی نیروهای افغان در این شهرستان «گرشک» رخ داده است.

حیات‌الله حیات تاکید کرد که از مجموع سه خودروی زرهی که به مواضع نیروهای امنیتی افغان حمله کرده‌اند، دو خودروی زرهی خود را منفجر کرده و خودروی سومی قبل از انفجار توسط نیروهای افغان منهدم شده است.

وی افزود نیروهای امنیتی افغان به محل برخورد اعزام شده‌اند و در حال حاضر درگیری بین دو طرف جریان دارد.

این در حالی است که از اوایل هفته جاری نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی عملیات مشترکی در این ولایت برای باز پس‌گیری شهرستان «ناوه» که از دوسال گذشته در تصرف عناصر طالبان قرار داشته، راه‌اندازی کرده بودند که روز گذشته مقامات افغان از ورود نیروهای امنیتی افغان به مرکز این شهرستان خبر داد.

ولایت هلمند که تقریبا سال گذشته با سقوط مواجه شده بود و از چند ماه قبل حدود 300 تفنگدار آمریکایی برای حمایت‌های میدانی از نیروهای امنیتی افغان در این ولایت مستقر شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا