جهان اسلام

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر وبا در حج

سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 332 هزار نفر در یمن مبتلا به بیماری وبا هستند و احتمال دارد این بیماری در موسم حج بین حجاج نیز شیوع پیدا کند.

 

سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 332 هزار نفر در یمن مبتلا به بیماری وبا هستند و احتمال دارد این بیماری در موسم حج بین حجاج نیز شیوع پیدا کند.

به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود افزود: سالانه بین 2 تا ۴ میلیون مسلمان فریضه حج را به جا می آوردند که ۱.۵ میلیون نفر از آنها خارج از عربستان سعودی بوده و به همین دلیل احتمال شیوع بیماری هایی مثل تب زرد، زیکا، مننژیت و در راس آنها «وبا» در این کشور وجود دارد.

براساس این گزارش «دومینیک لیجرو» کارشناس مبارزه با وبا در سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: از سال ها پیش به خاطر نظارت شدید و آزمایش های فوری عربستان سعودی شاهد ابتلای افراد به وبا نبوده است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که امروز ما از یمن صحبت می کنیم و عربستان سعودی از حجاج زیادی از کشورهای مختلف استقبال می کند که در کنترل بیماری وبا موفق بوده اند، ولی از لحاظ نظری آنها آماده ابتلا هستند.

شایان ذکر است، سازمان بهداشت جهانی با انتشار آخرین آمار تلفات بیماری وبا در یمن در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: از زمان شیوع بیماری وبا در یمن در ۲۷ آوریل تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار مورد مبتلا به این بیماری مشاهده شده و تعداد قربانیان در مناطق مختلف به هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن شیوع یافته است.

با توجه به ادامه تحملات عربستان سعودی به کشور یمن، مردم این کشور به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی، از بین رفتن زیرساخت های مرتبط با فاضلاب و عدم جمع آوری زباله ها با شیوع فراگیر بیماری وبا در این کشور رو برو شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا