جهان اسلام

به جان هم افتادن عناصر داعش در پی اعلام هلاکت البغدادی

به دنبال اعلام هلاکت خلیفه خودخوانده داعش، میان سنی های تندروی این گروه در شمال غرب عراق، درگیری های شدیدی بوجود آمده است.

 

به دنبال اعلام هلاکت خلیفه خودخوانده داعش، میان سنی های تندروی این گروه در شمال غرب عراق، درگیری های شدیدی بوجود آمده است.

به گزارش سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا در شمال غرب عراق، عصر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که به دنبال صدور بیانیه تایید هلاکت «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده داعش، شهرستان «تلعفر» در شمال این استان مرزی، شاهد کودتای داخلی عناصر این گروهک تروریستی بوده و موج بازداشت هواداران وی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش منبع مذکور،ضمن اعلام این خبرتاکید کرده که طرف های دارای نفوذ، پس از اطمینان از «هلاکت البغدادی» به جان یکدیگر افتاده و در تلاش هستند نبرد را به نفع خود رقم بزنند و در بیشتر مناطق شهرستان ممنوعیت رفت و آمد برقرار بوده و تروریست ها نیز به طور غیر معمول استقرار یافته اند.

این منبع عراقی ادامه داد: موج بازداشت های گسترده هواداران البغدادی در بخش های تلعفر آغاز شده و سرکرده های عرب و خارجی داعش که در این شهرستان قدرت زیادی دارند، در تلاش هستند به زور بر مخالفان خود تسلط یابند.

وی پیش بینی کرد با توجه به فضای متشنج تلعفر، احتمال دارد که یک درگیری داخلی خونین میان ینی های تندرو صورت گیرد و این شهرستان، طی چند ساعت آینده شاهد تحولات سریعی باشد.

گفته می شود که داعش، طی بیانیه ای کوتاه هلاکت سرکرده این گروه تروریستی «ابوبکر البغدادی» را اعلام نموده و افزوده که به زودی جایگزینی برای او معرفی می کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا